USBstick wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonzwart

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Goedemiddag,

Sinds kort wordt mijn USB-stick niet meer herkend in mijn PC (station D:) terwijl deze in de laptop wel wordt herkend en te benaderen is. Als ik in de verkenner dit station selecteer, meldt hij: "Plaats een schijf of ander geschikt medium in station D:" Dit heb ik uiteraard dan al gedaan.
Ik heb de aanwezige tips op het forum al uitgeprobeerd maar deze geven geen oplossing. Ik werk met XP.

Wie heeft de goede tip?
Groet,
Anton

Welke mogelijke oplossingen heb je dan al gebruikt?

PS: Verwijder de driver eens en dan opnieuw opstarten, vervolgens sluit je de USB Stick aan en wortd de beste driver geïnstalleerd. Doet 'ie het dan wel?

Welke mogelijke oplossingen heb je dan al gebruikt?

PS: Verwijder de driver eens en dan opnieuw opstarten, vervolgens sluit je de USB Stick aan en wortd de beste driver geïnstalleerd. Doet 'ie het dan wel?

Ik heb de volgende instructie (eerder geplaatst op dit forum) gevolgd:
"Ik had hetzelfde probleem, van t ene op t andere moment zag ie m niet meer als schijfstation.

zo heb ik het opgelost:
ga naar configuratiescherm > systeem > tabblad Apparaatbeheer > Hardware > Schijfstations, klik hier je stick aan (rechtermuisknop) kies Verwijderen. (reboot is niet perse noodzakelijk)

Doe nu je stick er weer in en de kans is groot dat hij hem wel goed installeert"

En wat je suggestie betreft om de driver te verwijderen: welke driver bedoel je? Die van mijn USB-stick (Sandisk cruzer) is al weg en andere apparaten, bijv. een externe HD herkent ie ook niet.

Groet, Anton

Dan ligt het probleem dus niet meer aan de stick zelf maar aan Windows icm met USB.

Je kunt dit eens proberen, gevonden in het forum
bij het venster "nieuwe hardware gevonden" gebruik je stuurprogramma zelf kiezen en vul je deze lokatie in: C:\WINDOWS\INF

Als het goed is herkent Xp het apparaat dan als externe massaopslag. Hierna volgt meteen weer "nieuwe hardware gevonden", doe nogmaals hetzelfde, dat installeerd dan de externe schijf.

Soms helpt het om de Chipset drivers van je moerderbord opnieuw te installeren.
Kijk hiervoor bij de fabrikant van het moederbord en zoek het typenummer op.
Bij drivers vindt je dan meestal wel de chipset drivers.

Of je moet de cd nog hebben met de drivers van het moederbord dan die gebruiken.

"nieuwe hardware gevonden" gebruik je stuurprogramma zelf kiezen en vul je deze lokatie in: C:\WINDOWS\INF

Als het goed is herkent Xp het apparaat dan als externe massaopslag. Hierna volgt meteen weer "nieuwe hardware gevonden", doe nogmaals hetzelfde, dat installeerd dan de externe schijf.
.

Hoe krijg ik het voor mekaar om deze melding op het scherm te krijgen? Ik heb de PC al naar nieuwe hardware laten zoeken maar er wordt niets gevonden.

Heb je hier misschien nog iets aan?

Dat zg secdrv.sys bestandje heb ik wel gevonden en voor alle veiligheid even als kopie op een ander medium gezet en vervolgens verwijderd en ge-reboot. Helaas! probleem is nog steeds hetzelfde. Ik ben dus nog naar een andere oplossing op zoek.

Ik kreeg toch het gevoel dat ik dit eerder heb meegemaakt. Inmiddels, na lang zoeken op het forum bij mijn eigen eerdere vragen vond ik ook een deel van de oplossing die ik via Medion kreeg.
Nu is in de verkenner de USB-stick of ander opslagapparaat weer te vinden. Er is echter wel nog steeds iets geks aan de hand: Hij zit niet meer op D:\ maar op M:\. En dat station staat niet in de lijst van verkenner. Als ik dit station invoer in de adresbalk komt hij wel tevoorschijn. Weet iemand te vertellen wat hiervoor de verklaring is en wat ik eraan kan doen?

Goedenacht,
Anton

De schijfletters kun je aanpassen met Schijfbeheer van XP

Schijfbeheer opstarten
1. Meld u aan als beheerder of als lid van de groep Administrators.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.
3. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven. Uw schijven en volumes worden zowel grafisch als in een lijst weergegeven.
4. Zoek je USB stick op en klik daar 1x met de rechtermuisknop op. Je ziet 2 schermen boven elkaar. Bovenin zie je alleen je harddisken staan. Maar in het onderste deel van het scherm zie je alles hardware en daar staat ook je USB stick tussen.
5. Kies voor Stationsletter of Paden wijzigen en kies een andere letter die nog vrij is.

Je kunt het ook proberen met deze tool
http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan