usbWebserver phpBB2 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

joept

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hoi,

Ik zit wat te spelen met USBwebserver, maar nu wil ik graag voor de lol phpBB2 installeren, op mijn eigen website draai ik phpBB3, maar ik wil graag kijken hoe phpBB2 er uit ziet.
Maar het lukt mij niet op phpBB2 te installeren.
Ik heb op de volgende manier via phpMyadmin een database aangemaakt:
http://support.combell.com/questions/199/
Nou denk ik dat ik dit niet goed heb gedaan, ik krijg de volgende melding van phpBB:
Thank you for choosing phpBB 2. In order to complete this install please fill out the details requested below. Please note that the database you install into should already exist. If you are installing to a database that uses ODBC, e.g. MS Access you should first create a DSN for it before proceeding.
Alvast bedankt voor de hulp.

Kwestie van je databasegegevens invullen en klaar.

Ze geven aan dat je van te voren een database moet hebben aangemaakt, jij zegt dat je dat hebt gedaan dus dan lijkt er mij geen vuiltje aan de lucht.

Dat is juist het probleem, ik heb het gedaan, (Ik denk alleen niet op de goede manier)
Maar het wil niet lukken, want hij geeft die foutmelding, als ik de gegevens invul.

Kun je een screenshot hier plaatsen van wat je in moet vullen en e.v.t. wat je daar hebt ingevuld?

Hoi,

Sorry dat ik pas zo laat reageer, maar ik denk dat het niet komt door phpBB, maar door de database. Ik heb namelijk nergens een gebruikersnaam of wachtwoord hoeven opgeven voor de database.
Kan je mij misschien uitleggen hoe ik een database maak met alleen phpMyAdmin.
Ik weet wel hoe het mer PLESK moet maar daar heb ik niks aan.

Hoeft ook niet, je moet een database aanmaken en vervolgens kun je dezelfde inloggegevens als phpMyAdmin invullen voor het installatie-script.

Een database maak je aan door in het beginscherm van phpMyadmin bij "Create new database" een naam in te vullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan