Use of unassigned local variable 'newStruct'

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenNoppe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
2
Ik ben redelijk nieuw in C# en ben nu enige tijd bezig met de XNA framework

Momenteel probeer ik een class te maken om rook te creëren :

Code:
class Smoke
    {
        public Texture2D        smokeTexture;
        public Vector2          position;
        Random                  randomizer = new Random();

        struct smokeStruct
        {
            public bool                alive;
            public Vector2             position;
        }

        List<smokeStruct> smokeList = new List<smokeStruct>();
        
        public Smoke(Texture2D loadedTexture, GameTime gameTime)
        {
            smokeTexture = loadedTexture;
        }

        public void AddSmoke(Vector2 pos)
        {
            smokeStruct newStruct;
        
            newStruct.position = pos;
            newStruct.position.X += randomizer.Next(10) - 5;
            newStruct.position.Y += randomizer.Next(10) - 5;
            smokeList.Add(newStruct);
        }

        public void DrawSmoke(SpriteBatch spriteBatch)
        {
            foreach (smokeStruct smoke in smokeList)
                spriteBatch.Draw(smokeTexture, smoke.position, null, Color.White, 0, new Vector2(40, 35), 0.2f, SpriteEffects.None, 1);
        }
    }

smokeList.Add(newStruct);

Op deze lijn krijg ik de volgende foutmelding : "Use of unassigned local variable 'newStruct'"

newStruct is toch goed gecreëerd en opgevuld? of niet?
 
ok, al gevonden :

de reden dat ik die foutmelding kreeg is omdat ik de boolean in de struct nog geen waarde gegeven had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan