• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

useform aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste forummers,

Ik wil graag een useform samenstellen, ik heb een klein voorbeeldje toegevoegd met een opdrachtknop test (zie VBA s.v.p.). Nu wil ik dat de tekst van deze opdrachtknop wordt gewijzigd en dan bedoel ik de aansturing daarvoor. Soms kan het "test" zijn, maar soms ook "test1".
Waarom, ik ga het gebruiken voor een ledenadministratie van meerdere verenigingen en dan wil de naam laten aanpassen. Kan dat door middel van een macro of iets dergelijks, of vraag ik naar een onmogelijkheid?

gr Egbert
 

Bijlagen

  • test useform.xlsm
    12,6 KB · Weergaven: 30
Hi Egbert,

Met deze code neemt hij de waarde van A1 om de tekst op de opdrachtknop te bepalen.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim i As String
    i = Sheets("Blad1").Cells(1, 1)
    
    CommandButton1.Caption = i
End Sub

Groet,

Joske
 
Of bij het klikken op de knop:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With CommandButton1
        .Caption = IIf(.Caption = "test", "Test1", "test")
    End With
End Sub
 
Waarom geen ToggleButton?

Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
  ToggleButton1.Caption = "test" & IIf(ToggleButton1, "", 1)
End Sub
 
Ga ik zeker proberen.

Een andere vraag aangaande dit onderwerp.
Is het ook mogelijk om een deel van de tekst te onderstrepen of een andere tekstkleur te geven?
 
Kijk in de eigenschappen van het Button object bij Font.
 
Maar het antwoord is nee, je kunt niet de opmaak van een deel van de tekst aanpassen. Wel de gehele tekst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan