User Account : ASP.NET Machine A....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel@helpmij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Om een mij onbekende reden is in Windows-XP Pro (EN) een User Account aanwezig (met beperkte rechten + password protected) , die ik er zelf niet heb aangemaakt. Maar Bill zit daar vast weeral voor iets tussen !

Die gebruikersaccount luistert naar de mooie naam zoals tussen de haakjes getoond, met inbegrip van de drie puntjes achteraan :

[ASP.NET Machine A...]

Tja, er zijn inderdaad mooiere namen te bedenken.

Het kan me weinig schelen wat ASP.NET Machine A... zoal doet of niet doet en hoe het werkt, zolang ik daar geen last van heb. Er zijn mooie ingewikkelde teksten te vinden over ASP.NET voor computefreaks en programmeurs, maar zelf bij Wikipedia spreken ze geen gewone mensentaal hieromtrent.

ASP.NET ? Ok dan, als het moet , maar is het bovendien dan noodzakelijk dat er een User Account verschijnt zonder daarvoor enige uitleg of toelating te vragen ?

Moet die daar blijven staan of mag die worden buitengewipt ?

volgens mij is het zo dat als je asp.net weg doet je msn het niet meer doet.
maar ik kan er naast zitten hoor.

Je kunt hem gewoon wippen :D , of op disabled zetten.

Laatst bewerkt:
ASP.NET user wordt volgens mij aan je gebruikerslijstje toegevoegd op het moment dat je ASP.NET Framework installeert. Het is de 'user' onder wiens naam aan de serverkant de ASP.NET code wordt uitgevoerd.

Als je geen IIS hebt draaien en geen aspx pagina's daarop hebt staan, heb je de user naar mijn weten niet nodig, maar zit hij ook niet in de weg.

Ikzelf ben heel blij dat ik die user 'heb', omdat die het mogelijk maakt dat de opdrachten die een bezoeker van mijn intranetsite doet, strak op de server worden uitgevoerd door een soort tussenpersoon; de bezoeker van de site heeft niets te zeggen over ASP.NET user, en ASP.NET user mag op de server eigenlijk niets, behalve lezen en schrijven naar een database en code uitvoeren die ín de intranetpagina's staat.

Van andere toepassingen van die user heb ik in ieder geval nog nooit gehoord of gelezen.

Ik zet hem op dieet.

Lange Pier zei:
Je kunt hem gewoon wippen :D , of op diabled zetten.

"op diabled zetten" ?

Ik dacht eerst dat je bedoelde "op dieet zetten" maar ik zal hem dus maar op disabled zetten en zien of dat enig verschil maakt en daarna buiten wippen :D

Bedankt.

Is aangepast, de s staat erbij.
Naar buiten wippen? heb je de slaapkamer beneden? of doe je het op de bank?

Of bedoel je het grof, n.a.v. je reply in een ander topic, op z'n engels.:cool:

Anykey zei:
ASP.NET user wordt volgens mij aan je gebruikerslijstje toegevoegd op het moment dat je ASP.NET Framework installeert. Het is de 'user' onder wiens naam aan de serverkant de ASP.NET code wordt uitgevoerd.

Als je geen IIS hebt draaien en geen aspx pagina's daarop hebt staan, heb je de user naar mijn weten niet nodig, maar zit hij ook niet in de weg.

Ikzelf ben heel blij dat ik die user 'heb', omdat die het mogelijk maakt dat de opdrachten die een bezoeker van mijn intranetsite doet, strak op de server worden uitgevoerd door een soort tussenpersoon; de bezoeker van de site heeft niets te zeggen over ASP.NET user, en ASP.NET user mag op de server eigenlijk niets, behalve lezen en schrijven naar een database en code uitvoeren die ín de intranetpagina's staat.

Van andere toepassingen van die user heb ik in ieder geval nog nooit gehoord of gelezen.
Dat is voor mij een te begrijpen uitleg. Haha , vandaar is hij dus gekomen !

Ik heb geen intranet-gebruik. Dus vermoed ik dat wat ik hierboven schreef geen kwaad kan (even op dieet zetten en zien of het wat uitmaakt)

Ben toch gerustgesteld dat het geen kwaad kan. Mijn firewall en antivirus zijn er ook nog en die schenen toch nooit op te spelen in verband met ASP.NET.

Bedankt

@Lange Pier

Bij ons spreekt men van van "buitenwippers". Dat wil dan ook niet zeggen dat ze het buiten doen hé ?
Kom kom, helemaal niet grof bedoeld hoor. :love:
Iedereen maakt typfouten, ik toch ook ?

Gewoon enorm grappig ... omdat ik eerst (écht waar) had geïnterpreteerd ... "op dieet zetten" :D

Nog grappiger : Bij ons spreekt men eerder van een sofa of een zetel of een divan, maar zelden van een bank.
Ik begreep dus niet waarom je mij het al zag doen "op de bank" .... waar mijn bankrekeningen zijn.
Niemand hier doet het op de bank, het zou nogal een zicht zijn !

Laatst bewerkt:
Op de bank, haha, rare chinezen die belgen.:p

Door de bank genomen, dat spreekwoord geeft nu wel een heel andere induk.:eek:

Indien je deze eens wilt beluisteren, er zijn nog veel meer soorten banken.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan