User accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaap

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Berichten
15
Hallo,
ik wil graag weten hoe ik het volgende het best kan aanpakken:
ik ga w2k op de pc van een kennis installeren. deze pc wordt door twee personen gebruikt, moeder en zoon. voorheen maakten ze gebruik van een dualboot. nu willen ze graag beiden van hetzelfde besturingssysteem gebruik maken, mij lijkt w2k een prima keuze. ik weet niet precies hoe ik er met de user instellingen voor kan zorgen dat de activiteiten van beide users strikt gescheiden blijft. ik zou het liefst elke user een eigen partitie geven waar ze op kunnen doen wat ze willen (installeren, schrijven, lezen etc), zonder dat ze toegang hebben tot de andere partities.
hoe pak ik dit aan?

mvg

gaap
 
Je kunt er beter XP op zetten.
Heeft dat scheiden van users ook niet te maken met NT?
In ieder geval is het bij ons (XP) zo dat mijn man en ik op de c: zitten als 2 users en toch niet bij elkaars spullen kunnen komen. Niet met inloggen en niet later in de verkennner. Zoveel kost XP toch niet? Neem je een update. Werkt net zo goed.

En nou maar wachten op mensen die je vraag echt beantwoorden. Inmiddels is de jouwe weer even boven :D
 
helaas voldoet de betreffende PC niet aan de systeemeisen voor XP

gaap
 
Oke... je kunt verschillende users aanmaken. Daarvoor moet je eerst naar het configuratiescherm. Daar vind je o.a. "gebruikers en wachtwoorden", klik hierop.
Je komt dan in een menuu'tje en zet een vinkje in "gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven....."
Dan kun je nu gebruikers toevoegen. Je komt dan in een wizard waar je heel gemakkelijk gebruikers kunt toevoegen. Ook kun je aangeven wat ze wel en niet kunnen. Probeer het maar eens...

Succes... :thumb:

P.S. ieder moet dan bij het opstarten hun gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Dan komen ze in hun eigen mappen e.d. met hun eigen instellingen.
 
lientje

Lient....Wat gebeurdt er als een van de twee op de verkenner kijkt, zien ze dan ook de files niet van mekaar???

Volgens mij kan dat nog steeds dan.

groetjes jjw
 
sorry

Het is LIENTJE.
Mijn excuus voor het te snel willen typen
 
Nee hoor. Het ligt er aan hoe je de instellingen hebt. Kijk maar op het plaatje:

wk2000.jpg


Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel...

Groetjes Lientje.com
 
Geinig he

Nee ik heb helemaal geen vragen meer, ik zat inderdaad net ook zelf evebn te spelen met dat beleid en dat werkt inderdaad erg leuk.
Even goed bedankt voor de uitleg.
Ik heb wel een andere vraag, hoe maken jullie toch van die leuke screenshot, ik vindt wel software op internet maar allemaal try outs voor zeg 20 fotos....schiet niet op.
 
een gewoon foto-edit programma

Hallo jjw,

Het enige wat je nodig hebt is een foto-edit-programma zoals:
MGI Photosuite of
Adobe Photoshop of
Ulead Photoimpact of ieder ander programma....

Als je zo'n programma hebt... doe je volgende....

Dan bekijk je waar je "screenshot" van wilt maken en drukt op de toets "print screen" op je toetsenbord. Deze toets word ook wel afgekort met "Prt Scr".

Dan open je je fotoprogrammatje en plak dit op een nieuw blad (bij sommige programma's kun je rechtsteeks plakken)

En voila, je screenshot is klaar. Dan kun je de screenshot naar gelang nog bijsnijden of croppen...

Succes...

Lientje.com
 
velen dank

Velen dank Lientje.
Ik ga dat eens probere.

groetjes jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan