• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

user defined functions

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
552
beste VBA-kenners

ik ben bezig met mij te verdiepen in het maken van udf's, nu vroeg ik mij iets af dat ik in bijna geen enkel handboek over VBA terug vindt

stel ik heb volgende UDF

Code:
function som2getallen(x,y)
som2getallen = x+y

ik zou graag verschillende zaken toevoegen:

1) als ik in excel som2getallen( typ, zou er moeten komen som2getallen(x,y) , zodat de gebruiker weet dat hij 2 getallen moet ingeven

2) als ik dan op fx duw na dat ik some2getallen( heb getypt, zou er bij elke variabele, x, en y moeten komen wat deze betekenen (nu in dit geval is dat stom, maar is maar bij wijze van voorbeeld). Dus bij x zou er moeten staan bv "geef hier een 1ste getal in", en bij y "geef hier een 2de getal in"

3) en tot slot zou ik ook graag een algemene uitleg van de functie toevoegen

kan iemand mij hiemrmee helpen, en mij evt ook een tutorial geven waar ik dit nadgien nog eens kan opzoeken aub?

tx!
 
beste VBA-kenners

ik ben bezig met mij te verdiepen in het maken van udf's, nu vroeg ik mij iets af dat ik in bijna geen enkel handboek over VBA terug vindt

stel ik heb volgende UDF

Code:
function som2getallen(x,y)
som2getallen = x+y

ik zou graag verschillende zaken toevoegen:

1) als ik in excel som2getallen( typ, zou er moeten komen som2getallen(x,y) , zodat de gebruiker weet dat hij 2 getallen moet ingeven

2) als ik dan op fx duw na dat ik some2getallen( heb getypt, zou er bij elke variabele, x, en y moeten komen wat deze betekenen (nu in dit geval is dat stom, maar is maar bij wijze van voorbeeld). Dus bij x zou er moeten staan bv "geef hier een 1ste getal in", en bij y "geef hier een 2de getal in"

3) en tot slot zou ik ook graag een algemene uitleg van de functie toevoegen

kan iemand mij hiemrmee helpen, en mij evt ook een tutorial geven waar ik dit nadgien nog eens kan opzoeken aub?

tx!

iemand? :))

ondertss heb ik al gevonden hoe je een algemene uitleg aan je udf kunt geven (via library), maar de rest heb ik nog niet gevonden :(
 

ja,mr ide uitleg is volgens mij enkel vr de algemen uitleg.. ik zou graag ook hebben dat als men de udf begint te typen,dat dan zoals bij andere functies excel zegt wat vr variabelen je moet ingeven.. en bij het klikken van de fx knop, zou er ook per aparte variabele een uitleg moetn staan.. en dat is niet deze tutorial :( is niet makkelijk te vinden..
 
Kijk eens of je hier wat mee bent
 

Bijlagen

  • Beschrijving_UDF.xls
    25,5 KB · Weergaven: 38
Voor zover ik weet niet. Het is alles of niets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan