User frofiles blijven staan op Terminal Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kregel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Betreft Windows2000 server

Wanneer een gebruiker is uitgelogt, staan de volgende dag de User Profiles nog steeds actief en gaan niet weg.
Dit betekent dat er steeds oude profielen blijven staan en dat de gebruiker heel vaak niet kan inloggen en dat ik de profiles handmatig moet verwijderen.
Heb inmiddels de UPHClean patch van Microsoft geinstalleerd maar dat mocht niet baten.

Iemand een Idee of tip?
Ik weet niet of het volgende daar ook mee te maken heeft maar zeer regelmatig kunnen gebruikers zich niet aanmelden op de server en krijgen ze de melding "M:\ is not accessible. This folder was moved or removed". (M is de mapping/verwijzing via NETLOGON naar het menu wat ze aangeboden krijgen via een .bat file)

Graag jullie reactie en alvast bedankt..!!

Waarom plaats je dit 2 keer.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=304548

Dat is niet toegestaan bij Helpij.nl
Daarom krijgt deze een
slotje2.gif

Op verzoek deze weer open en de andere op slot.

Laatst bewerkt:
Betreft Windows2000 server

Wanneer een gebruiker is uitgelogt, staan de volgende dag de User Profiles nog steeds actief en gaan niet weg.
Dit betekent dat er steeds oude profielen blijven staan en dat de gebruiker heel vaak niet kan inloggen en dat ik de profiles handmatig moet verwijderen.
Heb inmiddels de UPHClean patch van Microsoft geinstalleerd maar dat mocht niet baten.

Iemand een Idee of tip?
Ik weet niet of het volgende daar ook mee te maken heeft maar zeer regelmatig kunnen gebruikers zich niet aanmelden op de server en krijgen ze de melding "M:\ is not accessible. This folder was moved or removed". (M is de mapping/verwijzing via NETLOGON naar het menu wat ze aangeboden krijgen via een .bat file)

Graag jullie reactie en alvast bedankt..!!

In 2000 weet ik het niet zeker maar in 2003 heb je de policy Delete cached copies of roaming profiles, als je die activeert verwijdert hij het profiel lokaal op de pc bij uitloggen
Het niet kunnen inloggen als er een profiel staat vind ik vreemd, dat lijkt me meer iets met rechten te maken hebben, het zou gewoon moeten werken.

Hoe ziet het .bat bestand eruit, zet achter de drivemapping anders eens /persistent:no dan onthoud hij hem niet, als er al een drivemzpping is en hij probeert hem nog een keer te maken krijg je een foutmelding, aangezien het logonscript iedere keer bij inloggen draait zou je die fout niet meer mogen krijgen, vb scripts om in te loggen werken naar mijn ervaring een stuk beter dan bat maar goed dat is mijn ervaring

Ik ga proberen om KIX aan de praat te krijgen dan ben je van die M:\ af tenminste, denk dat dát veel problemen oplost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan