User-level security wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Hallo,

Ik heb al meerdere applicaties gemaakt met user-level security, maar heb dit altijd met Access97 gedaan volgens een aantal verschillende stappen. Nu heb ik weer een nieuwe applicatie in Access 2000 gemaakt en heb de security met de wizard uitgevoerd. Werkt prima, verder niets van te zeggen. Alleen heb ik nu 4 Query's die niet mijn eigendom zijn en waar ik dus ook geen rechten aan kan wijzigen. Toevallig, of misschien net daarom, zijn dit alle vier DeleteQuery's.
Is dit een bug in die wizard of is hier een reden voor? En de volgende vraag is natuurlijk hoe dit op te lossen.

bij voorbaat dank voor alle info
Wim Janssen

Je hebt wel rechten om rechten te wijzigen maar niet de rechten van 4 delete queries? Vreemd verhaal. Kan je ze wel weggooien? (op een copy uitvoeren) Soms kan je dat wel namelijk. Dan maak je ze daarna weer aan. Dan zijn ze van jou.

HTH:D

Hallo Guus,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben even niet op mijn werk geweest.
Deze 4 deletequeries zijn onbereikbaar. Als eigenaar staat er "Unknown" bij. Ik kan als eigenaar van de hele applicatie hier niet van eigenaar wisselen. Omdat ik geen eigenaar ben kan ik ze niet aanpassen, hernoemen of verwijderen. Gelukkig wist wat er in stond en heb ik 4 nieuwe aangemaakt en deze een andere naam gegeven.
Blijft natuurlijk toch een beetje rommelig als er wat onderdelen door je applicatie zweven waar je niets mee kunt. Maar moet toch haast wel een bug in de securitywizard zijn.

groeten
Wim Janssen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan