user name gebruiken in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik wrk met access 2010 waar ik graag de standaardwaarde van een veld wil invullen met de gebruikersnaam van de actuel;e gebruiker. hiermee wil ik weten wie een record aangemaakt of uiteindelijk bewerkt heeft. is dit makkelijk te maken? en hoe. overigens maakt het niet uit hoe het in de tabel komt als het maar gerelateerd is aan de ingelogde gebruiker

De ingelogde gebruiker kun je met een simpele functie wel uitlezen, en vervolgens in een tekstvak gebruiken.

Code:
Function fUser() As String
    fUser = VBA.Environ("Username")
End Function

En in een tekstvak zet je dan (bijvoorbeeld) als standaardwaarde:
Code:
=fUser()

nu ben ik met code funkties etc nog niet thuis dus hoe implementeer ik dit in een db. heb je misschien ook een hele simpele voorbeeld db die in een tabelveld de standaardwaarde invult?

In een tabel gaat het sowieso niet werken; je zult de functie vanaf een formulier moeten gebruiken. Wat op zich natuurlijk niet erg is of iets zou mogen uitmaken, want daar zitten de gebruikers toch al.
In je db ga je naar het tabje <Maken>, en dan vind je rechts de knop <Module>. Daarmee maak je een nieuwe module. Daar plak je de functie. De rest heb ik al uitgelegd :)

oke ik moest gewoon wat beter kijken het werkt super. bedankt dat je mij zovaak helpt

groet manuel

Ik maak geen (althans: zelden ;) ) onderscheid des persoons :). Graag gedaan dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan