User profile services verhinderd aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvandersar

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
Berichten
78
ik heb een nieuw gebruikers account aangemaakt
als ik dit wil openen krijg ik de melding
User profile services verhinderd aanmelden gebruikersprofiel kan niet worden geladen

weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik het oplos
 
Ik heb, denk ik, geen antwoord op je vraag, maar misschien helpt het als je wat extra informatie verschaft:
a. Welke versie Windows 7 draait op de pc? Starter, Home Premium, Professional etc.?
b. Staat de pc in een Windows domein-netwerk of is het stand-alone?
c. Indien bij b. aangegeven als in Windows-domein:
1. Heb je een lokaal of een domein-account aangemaakt?
2. Zijn er zwervende profielen ingesteld op het domein voor gebruikers?
d. Indien lokaal account: Had je ooit al een gebruiker met precies dezelfde inlognaam gehad op die pc?

Tijs.
 
ik heb windows 7 home premium zojuist geinstalleerd op een neiuwe PC.
het is zo dat het aanmaken van accounts probleempjes gaf dus ja ik heb getracht al eerder deze account aan te maken maar dat mislukte om onduidelijke redenen
ik zit in en thuis netwerk met andere pc's XP based
ik weet niet of ik een lokaal of domein account aagemaakt heb. die routine is niet langsgekomen
ik weet niet of er zwervende profielen zijn ingesteld (nooit van gehoord)
 
W7 Home Premium is niet in te zetten in een Windows-domein, dus die zul je wel niet hebben. Het gaat dan dus altijd om lokale gebruikersnamen en (dus) ook lokale gebruikersprofielen.

Ik zou proberen een account aan te maken die je nog niet eerder had geprobeerd en daarmee te gaan testen.

Tijs.
 
nieuw account geeft de zelfde boodschap
Gast account geactiveerd ook de zelfde boodschap

ik heb de lokatie van mijn documenten /afbeeldingen /muziek enz (eerste account) verplaats naar andere partitie. zou hier iets fout gegaan kunnen zijn
 
Dat heeft geen invloed op nieuwe gebruikers.
Wél zou het invloed hebben als je aan de C:\Users map hebt lopen kl**ien (dus bijv. verwijderd, rechten veranderd etc.)
Die map is namelijk nodig voor aanmelding. Na succesvolle aanmelding mag dan evt. Mijn Documenten enz. worden omgeleid naar een andere schijfletter/map.

Tijs.
 
Ik heb aan de users map zitten *****n. dus dat zal het hem wel zijn . moet ik windows opnieuw instaleren of kan ik reparatie van de CD selecteren
 
Ik denk niet dat een herstelinstallatie je probleem verhelpt, dus zou het een herinstallatie worden. In dat geval wel zeker weten dat je alle mail, documenten etc. veiliggesteld hebt.

Als je nog weet wat je (ong.) hebt veranderd aan die map, dan zou je bij iemand die geen problemen heeft en ook Windows 7 heeft kunnen nagaan/vergelijken hoe het (eigenlijk) zou moeten staan en je acties terugdraaien.

Tijs.
 
ik heb de pc nog niet gebruikt. ik ga maar voor herinstalatie , helaas maar waar bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan