User32.dll probleem : andere variant

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste xp-pc,

aub hou dit onderwerp open !! want wat rest mij nou nog te doen wanneer ik WEL over XP prof cd beschik en uw instructies opvolg maar de computer opgeeft dat er helemaal geen files meer staan op de c schijf. CHKDSK meldt dat "het volume een of meer onherstelbare problemen te hebben" en dal allemaal na een update van AVG

uiteraard heb ik ook de eerste optie van het XP herstel programma geprobeerd maar daar komt "c:\windows" dus ook niet in het kader te staan om aan te kiezen.

Ook met de BART-pe zijn er geen bestanden zichtbaar op de C schijf. Hij staat in het lijstje als "verwijderbare schijf". Wat kan ik nou nog doen voordat er echt een format overheen moet, want ik zou toch graag zoveel mogelijk files willen redden.

Ben ook al aan de slag gegaan met knoppix maar die gaat steeds op zwart op het moment dat die echt zou moeten gaan werken. bij voorbaat heel veel dank.

Ik heb het gisteren niet meer kunnen oplossen helaas. Ik hoop dat het Administrator (windows) password nog werkt, want intussen is de schermbeveiliging natuurlijk actief geworden. Als dat password nog wel gewoon werkt laat ik het internet gewoon open staan tot ik de juiste user32.dll terug heb kunnen vinden, indien echter die schermbeveiliging niet meer weg wil omdat het Administrator password geweigerd wordt zal er niets anders opzitten dan rebooten in veilige modus of systeemherstel vrees ik ...

Ik heb een 5000tal mp3's en foto's op harde schijf waaarvan de laatste backup een twee maand geleden gebeurde, dus een recenter gedeelte is nog niet geback-upped. Ik hoop dan ook dat systeemherstel niet nodig zal zijn of dat hierbij in elk geval geen files verloren gaan van de HD.

Ik typ dit bericht nu vanop een openbare computer tijdens de break op het werk. Ben benieuwd als ik straks thuis kom of ik het Administrator password nog kan invoeren om uit schermbeveiliging te gaan.

ik het die cd van jullie, maar daar staat geen xp home sp1 bij, wat kan ik dan doen?

Probeer een van de alternatieve locaties:
copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter >

Krijg je een foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden? Typ dan het volgende:
copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter >

Krijg je een foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden? Typ dan het volgende:
copy c:\windows\$NTuninstallKB925902$\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter >

Als dat niet werkt even kijken of je iemand met SP1 kunt vinden.

werkt dit enkel voor Vledder of werkt dit ook voor mij? Ik heb Professional SP 2. In de Windows32 of DLLCACHE mappen stond geen reservekopie van de user32.dll file (ik heb wel een gedownloade user32.dll erin geplaatst maar die doet het helaas niet...)

Hoi gerritcz,

Heb je de Nucia-CD geprobeerd? Daar staat voor allerlei Windows-versies het juiste bestand op.

Je kunt zelf zoeken in dllcache, i386, $NTuninstallKB925902$. Als 'ie daar niet in staat kun je de CD gebruiken.

Ik ben nu op een openbare computer, ik zal vanavond laat of morgenochtend de aangereikte oplossing proberen. Zoniet zal ik in het cybercafe de bewuste .dll op CD branden.

Ik neem aan dat de firewall nog gewoon werkt, en dat het dus geen kwaad kan dat de PC intussen thuis staat te draaien?

Tweede vraagje: indien ik niet meer kan aanmelden als windows Administrator (stel dat het Administrator password geweigerd wordt in schermbeveiliging) , hoe kan ik dit oplossen om toch de .dll file te gaan installeren?

multirobbert het topic is van 2008.
onnodig om daar nu nog te reageren...
en wat voor jou slecht is kan voor een ander wel goed zijn.
dus jou ene zin heeft totaal geen betekenis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan