Usercontrol in windows form weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
1.246
Hey,

Hoe kan je een usercontrol in een windows form weergeven en gerbuiken, als dit lukt hoef ik maar een keer het layout te maken voor de randen etc. Als het usercontrol dan verschijnt is dit makkelijker en sneller...

Wie kan me help?
 
je compileerd je usercontroll naar een OCX bestand, en slaat m ertgens op. Dan open je in een nieuw visual basic programma je componenten (rechtermuisknop op de toolbox) en zoek je naar je OCX-bestand, dan staat ie erbij en kan je m net zoals een commandbutton of een combobox toevoegen aan je form


V.:thumb:
 
Ja, da's een idee.

Ik heb liever dat die bij me project zit, en dan in me main form het usercontrol weergeven.
 
als je het via de manier doet zoals ik zei, dan ZIT ie juist bij je project... een andere manier is er volgens mij niet ;)

V.:thumb:
 
Dat weet ik hoe je een .dll of .ocx toevoegt aan je toolbox,
Maar hij zit bij mijn project, hoe laat je die weergeven.
 
Ow, zat die bij je project die je invoegt of gewoon een control?
 
die je invoegd.

Ik heb trouwens net gelogen ( :p ) je kan wel een usercontrol in je project doen, namelijk:
Klik hier

1. open een standaard project (dus met alleen een formulier)
2. voeg een usercontrol toe (dus OF via invoegen, OF via er gewoon bijzetten in je project)
3. als je het op je form wilt neerzetten, moet je wel ervoor zorgen dat het schermpje van je usercontrol dicht is, het staat op het plaatje aangegeven met rode pijl. Dan kan je het dus naar je project slepen (kijk hier maar)


V.:thumb:
 
Mij lukt het niet met dat slepen, dat kan niet heb wel vb.net...:confused: :confused:
 
Kan iemand mij helpen ik heb 6 usercontrols als ze op een button klikken moet een bepaalde worden weergegeven...
 
Is al gelukt, bij vb.net komen ze in je toolbox te staan en kan je ze makkelijk gebruiken:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan