• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform 2 schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norman Scheuter

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo,

Is het mogelijk om een userform mee te laten verhuizen met de excelblad als ik het op een ander scherm zet.
Of vast zetten op het excel blad?

Gr. Norman.

Er is op dat moment geen gebeurtenis waar je code aan kan hangen om de userform mee te verhuizen.
Je kan er wel voor zorgen dat een userform gecentreerd op je werkblad komt op het beeldscherm waar het document staat.
Dat doe je door de userform zo te openen:
Code:
With UserForm1
    .StartUpPosition = 0
    .Left = Application.Left + (0.5 * Application.Width) - (0.5 * .Width)
    .Top = Application.Top + (0.5 * Application.Height) - (0.5 * .Height)
    .Show
End With

Hoi Edmoor,

Ik heb op dit moment een userform vast op mijn scherm tijdens openen.
Heb een vba erbij zodat ik tijdens het zien van de userform gewoon in mijn blad kan blijven werken.
Ook heb ik reeds een positie voor mijn userform.
Echter switch ik wel eens van scherm waarop ik excel heb staan, dan blijft de userform op dat scherm staan....
Ik begrijp dat het dus niet mogelijk is om het userform mee te laten verhuizen..

Gr. Norman

Zoals ik al zei, er is dan geen event waar je code aan kan hangen om die userform ook te verhuizen.

Het beste waar ik mee kan komen is dit in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    If UserForm1.Visible Then
        With UserForm1
            .StartUpPosition = 0
            .Left = Application.Left + (0.5 * Application.Width) - (0.5 * .Width)
            .Top = Application.Top + (0.5 * Application.Height) - (0.5 * .Height)
        End With
    End If
End Sub
Dan wordt de userform verplaatst als je in een willekeurige cel klikt.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Edmoor,

Ik heb deze code erin geplaatst, de waarde iets aangepast zodat ie op een positie staat waar ik hem graag wil.
Heb overlegt met een collega en ook hij vindt het erg mooi.
We gaan deze gebruiken.

Dank je wel:D

Blijft wel jammer dat je dit niet vast op het werkblad kan zetten, ben benieuwd wat er gebeurd straks als we op een laptop gaan werken, dat scherm is kleiner....

Gr. Norman

Dat zal geen probleem zijn omdat de code werkt vanuit de hoogte en breedte van de applicatie. (Excel)
Fijn dat jullie er blij mee zijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan