• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform als database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bendepater

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een userform voor mijn werk waarbij de eerste afdeling een aantal gegevens in moet kloppen. Deze kunnen dan door een andere afdeling gewijzigd worden en als laatste afgehandeld. Tussendoor kan weer een andere afdeling alleen een gedeelte raadplegen. zie bijgevoegde sheet

invoeren gaat prima, raadplegen ook en wijzigingen ook, echter het probleem treed op na de eerste wijziging want dan kan je de gegevens niet meer raadplegen alle textboxen blijven dan leeg. :mad:

Wie kan mij helpen hiermee?
ps. het bestand is te groot geworden, en krijg het niet kleiner als 118 kb

hier kan het gehaald worden: www.digital-videotransfer.nl/Database_userform_help.rar

alvast bedankt,

Ben

ps. ik was vergeten te zeggen dat ik het userform van dit form heb gehaald en hier en daar nog wat aanpassingen in heb verricht. Het ziet er allemaal heel mooi uit en bedank diegene die al dit moois heeft gebouwd.

Laatst bewerkt:
Bendepater,

Als je in de macro die het wijzigen verzorgt aan het eind terug stuurd naar UserForm_Initialize zou dat helpen?

Hallo Wim,

Ik begrijp je even niet.. Ik ben tot op zekere hoogte thuis hierin, hopelijk kan je me even verder helpen.. Ik heb de macro opgezocht die achter de knop wijzigingen zit:

Private Sub wijzig_Click()

zoeknaam = bewerkmedewerker.zoeknaam.Value
bewerkmedewerker_module (zoeknaam)

response = MsgBox("Wilt u nog meer gegevens wijzigen?", vbYesNo, Title:="Gegevens wijzigen!")
If response = vbNo Then

Me.Hide
Unload Me
Else

Unload Me
On Error Resume Next
bewerkmedewerker.Show
On Error GoTo 0

End If

End Sub

Waar moet ik dan UserForm_Initialize neerzetten?

gr,

Ben

Bendepater,

Voor end sub het is het proberenwaard.
In mij database (adressen bestand) heb ik dit ook gedaan en als er iets wordt gewijzigd dan zijn deze gegevens direct beschikbaar.

Waar moet ik dan UserForm_Initialize neerzetten?

Dubbelklik op de userform (in Design mode) en selecteer Initialize.
Zet daar de code neer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bendepater,

Voordat het userform geladen wordt.

Code:
Unload Me
On Error Resume Next
[COLOR="Red"]Userform_Initialize[/COLOR]
bewerkmedewerker.Show
On Error GoTo 0

End If

End Sub

Beste Wim en Roncancio,

Het staat er nu in (zie onderaan) maar het werkt niet. Nadat ik een nieuwe klant heb ingevoerd roep ik hem op met het userform wijzigingen. Dan zie ik ook de klant staan en alle ingevoerde gegevens. Tot zover gaat het ook gewoon goed. Hierna wijzig ik een paar gegevens (eigenlijk toevoegen) en dan opslaan via de knop wijzigen. Hierna wil ik dezelfde klant weer bekijken via gegevens opvragen of gegevens wijzigingen en dan zijn alle velden leeg.:shocked:

Private Sub wijzig_Click()

zoeknaam = bewerkmedewerker.zoeknaam.Value
bewerkmedewerker_module (zoeknaam)

response = MsgBox("Wilt u nog meer gegevens wijzigen?", vbYesNo, Title:="Gegevens wijzigen!")
If response = vbNo Then

Me.Hide
Unload Me
Else

Unload Me
On Error Resume Next
UserForm_Initialize
bewerkmedewerker.Show
On Error GoTo 0

End If

End Sub

Bendepater,

Ik heb een ' er tussen gezet en Then er voor nu vult hij de textBoxen wel. (plaats in het rood)
Code:
If c = stZoekenLinks And c.Offset(0, 1).Value [COLOR="red"][B]Then '[/B][/COLOR] = stTussenvoegsel1 And c.Offset(0, 2).Value = stZoekenRechts ThenIf c = stZoekenLinks And c.Offset(0, 1).Value Then '= stTussenvoegsel1 And c.Offset(0, 2).Value = stZoekenRechts Then
Ik denk dat dit het probleem was?

Hallo Wim,

Het werkt nu inderdaad gegevens zijn nu te lezen.:thumb: Alleen als ik na het wijzigingen wederom een wijziging doorvoer blijft de oude wijziging nu erin staan. Heeft dat misschien te maken met de dropdown combobox?

gr,

Ben

Bendepater,

Ik heb dat ook gezien, na dat je het melde.
In Bewerkmedewerker_Module het zelfde gedaan als in mijn vorige bericht en nu veranderd hij het wel.
Je zal bij andere menu's wel het zelfde tegen komen (heb het getest) en daar het zelfde gedaan.
Ik hoop dat het nu voorelkaar is.
Het was wel flink zoeken.

Bendepater,

Nu je toch bezig ben, breid onder staande regel uit met het rode gedeelte.
Code:
email.Text = MyRange.Range("R" & c.Row)[COLOR="Red"][B].[/B][/COLOR][COLOR="red"][B]Text[/B][/COLOR]

Bendepater,

Als je de gegevens opvraag blijft Korte omschrijving leeg.
Je moet in de code van Medewerkerinfo de ' weg halen die voor achternaam2 staat en dan is dat probleem ook opgelost.

Als je in het formulier gegevens wijzigen in korte omschrijving wat wil invoeren gaat dat niet.
Je moet dan in VBA in het formulier op dat vak klikken en in de eigenschappen Enabled op True zetten, nu kan je er in schrijven.

Hoi Wim,

Het houd je wel bezig zie ik..:thumb::cool:
mij ook, zit de hele dag al een beetje te stoeien hiermee. Ik heb e.e.a. nu redelijk goed voor elkaar.. wat betreft de korte omschrijving moet zo blijven, deze moet naderhand bij wijzigingen en raadplegen niet meer gewijzigd mogen worden.

verder zal ik inderdaad bij achternaam de ' weghalen.

uiteindelijk komen er nog een paar vakken bij denk ik zo en dan ga ik op het laatst ook alles de juiste benaming geven.. In elk geval bedankt voor je hulp en als ik nog een probeem tegen kom laat ik het je weten..

gr,

Ben

Bendepater,

Het houd je wel bezig zie ik
Ik probeer het zo mooi mogelijk te maken en dat alles naar behoren werkt.
De code zou misschien korter kunnen maar daar ben ik geen kei in.
Het was wel lastig om alles te vinden omdat de namen die de vakken hebben niet logisch zijn.
Dat ga je veranderen lees ik net.
Als je te vreden bent en hier geen vragen meer over heb zet hem dan als opgelost.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan