• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform automatisch textbox update

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrixweb

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Goedenavond experts,

Op dit moment probeer ik een userform BTW te laten uitrekenen. Als ik alles zelf invul dan lukt het wel maar ik zou graag zien dat de userform dit voor mij doet.

Is er een formule om dit maken? In de bijlage uiteraard een voorbeeld bestand.

Wat dus de bedoeling is dat de groene velden automatisch worden ingevuld zodra er een BTW % gekozen is.

Hopelijk kunnen jullie mij in de juiste richting wijzen.

Bij voorbaat dank

Bijlagen

Omdat je ook nog eens met opmaak zit te klooien, gaat het niet zomaar, maar moet je de getallen dus uit de keuzelijst halen waar je mee kunt rekenen. Zal vast makkelijker kunnen, maar dit werkt:
Code:
Private Sub CB_btw_Change()
Dim iBedrag As Double, iBTW As Double, iTotal As Double, BTW As Double
    iBedrag = Me.txt_exbtw.Value
    BTW = (Replace(Me.CB_btw, "%", "") / 100)
    Me.txt_exbtw = Format(Me.txt_exbtw, "Currency")
    iBTW = iBedrag * BTW
    iTotal = iBedrag + iBTW
    Me.txt_exbtw = Format(iBedrag, "Currency")
    Me.txt_btwbedrag = Format(iBTW, "Currency")
    Me.txt_inbtw = Format((iTotal), "Currency")
    CB_btw = Format(CB_btw.Value, "0%")
End Sub

Goedendag,

Allebei super bedankt.

Ik ga voor de optie van Octafish. Echter geeft deze nog wel een foutmelding 13 als ik de formule toepas in mijn originele bestand. In principe neem ik alles over van de formule echter heb ik alleen de namen veranderd. Ik moet er wel bij zeggen dan ik met een lijst werk in de userform om toe toevoegen en te wijzigen, maar volgens mij hoeft dat geen belemmering te zijn in de gegeven formule (toch? :rolleyes:)

helpmij1.PNG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan