• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsarevitsj

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Heeft iemand enig idee hoe je in Excel een Userform zo kunt beveiligen dat men hem niet met het rode kruisje kan wegklikken en dan in een werkblad komt. Ook met de rechtermuisknop op de bovenbalk klikken en dan sluiten kiezen wil ik uitschakelen. Ik weet dat het in Acces gemakkelijk is in te stellen maar in Excel heb ik het nog niet kunnen ontdekken.

Bij voorbaat vriendelijk dank,

Deze code in de Module van de UserForm plaatsen.

Public Sub Userform1_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
'Disable Close [X] Button on UserForm
If CloseMode = vbFormControlMenu Then Cancel = True
End Sub

Helemaal Toppie

LucB

Bedankt, eindelijk opgelost.

Alleen, voor de nieuwsgierige meekijkertjes;

In de eerste regel code, de declaratie, moet het zijn 'Userform', dus zonder de 1.
En, maar dat kon iedereen bedenken, als je If gebruikt dan ook End If gebruiken.

Hartelijk bedankt voor de moeite, :D

Hoi Tsarevitsj,

Ik hoef hier niet veel meer te antwoorden... Luc is me altijd voor :p
En bovendien nog met goede antwoorden.

Zo goed zelfs, dat je hem niet kan verbeteren:

UserForm1 vervangen door UserForm ....
Je mag dit voor mijn part vervangen door konijnen... als uw Userform maar die naam heeft. UserForm1 is de naam die Excel automatisch geeft aan een nieuw Formulier.

En na If moet niet altijd een End If komen (zoals Luc hier bewijst)
Indien de code die moet volgen op If uit één regel kan bestaan, dan kan je ook alles op 1 regel zetten... en hoeft End If niet meer:

If 'Voorwaarde' Then 'Aktie van 1 regel

Luc

Ha die Luc,

U heeft helemaal gelijk, LucB, excusses voor mijn eigenwijze verbetering :o , had ook beter moeten weten.

Iedereen hartelijk bedankt voor de aangeboden oplossing(en) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan