• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform data wegschrijven wijzigen naar rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Goedemiddag,

Na dagen stoeien met een database creeren obv een reeds bestaande conde op dit forum kan ik zeggen dat het gelukt is. MAAR.......

Het bestand wat ik heb kan een nieuwe debiteur aanmaken en een debiteur wijzigen. Dit gebeurt door het toevoegen van een nieuw nummer in een nieuwe RIJ.
Het blijkt nu dat ik echter zoveel data moet toevoegen dat dit niet meer in de kolommen past (te weinig kolommen beschikbaar).

Wat ik graag zou willlen is als dit bestand zo zou werken dat alle kolom hoofden in de rijen A3 tm A 30000 zou komen te staan en dat het debiteur nummer zou worden toegevoedgd in de laatste lege kolom van bijv. B1 tm AZ1 en de naam van de debiteur staat in kolom B2 tm AZ2

Ik weet dus niet of dit kan en hoe dit "eenvoudig" aan te passen is?
als iemand daarmee kan helpen met het begin dan kan ik de rest zelf wel uitvogelen (denk ik :o)

Helaas kan ik de gewijzigde database niet plaatsen ivm de informatie die erin staat vandaar dat ik onderstaand het bestand heb geplaatst welke ik van dit forum heb gehaald en welke ik "verbouwd" heb naar mijn wensen

Bekijk bijlage Database Project wijzigen (1).rar

bij voorbaat dank voor de hulp

Een .xls bestand heeft 256 kolommen.

Wat moet er na kolom M (13) wel allemaal niet ingevuld worden?

lHallo HSV

Landen in de wereld en regios

258 + 5

dan nog de rest van de gegevens als contact data etc etc

Heb jij nog Excel 2003 of ouder?

Beste Cobbe

nee hij gaat daarmee nog niet goed. de nieuwe klant blijft toegevoegd worden als rij

wat ik zoek is dat hij toegevoegd zou worden als kolom

heel simpel gezegd in mijn leken taal :shocked:, de hele database zou getransponeerd moeten worden
hoop dat dat het iets duidelijker maakt

Beste HSV

nee ik gebruik excel 2010

mijn kennis is denk ik alleen wel gelimiteerd en wat ouder :o:d

Dan is het probleem opgelost lijkt me.
Je hebt 16384 kolommen.

Beste HSV

was het maar zo. dat zou prima zijn

mijn excel 2010 stopt echter bij kolom IV oftewel 256

kan ik dat dan ergens wijzigen dat het er meer zijn? dat ligt toch alleen in de versie, en ja ik heb nogmaals geckecked het is echt 2010 :(

Excuus excuus excuus

het originele bestandje vanaf het forum was blijkbaar in Excel 2003 gemaakt. daar heb ik op voortborduurd

Ik zet het in een nieuwe 2010 file dan heb ik meer dan zat kolommen. Sorry voor het ongemak:o

maar ben wel nog nieuwsgierig: kan wat ik vroeg en zo ja hoe?

Je hebt een oud bestand gemaakt in Excel 2003 (.xls) die je opent je in Excel 2010.

Sla het eens op als .xlsm of .xlsb extensie.
Open het daarna eens weer en kijk eens of er nu 2^14 aan kolommen zijn in dat bestand.

Kijk maar eens in een nieuw leeg bestand.

Sla uw bestand dan op als .xlsb dan heb je je kolommen.

maar ben wel nog nieuwsgierig: kan wat ik vroeg en zo ja hoe?

Ik zal dat afraden; afgezien dat de code veel ingewikkelder wordt, ook het probleem met het scrollen naar een debiteur.

Ah ok

Hartelijk dank voor de hulp HSV & Cobbe.

en excuus voor mijn stommiteit. :o

Alles werkt prima nou. Gelukkig heb ik in de tijd van t wachten ook nog iemand op t forum kunnen helpen dus het is niet voor niets geweest

Dank

Prima toch. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan