Userform, database wijzigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Beste mensen,

Bekijk bijlage VoorbeeldAA.xlsm

Ik ben een database aan het opbouwen voor klachten registratie.
Ik kom uit het volgende niet uit. (zie bijgevoegd bestand.)

Ik heb nu in de eerste 3 regels een voorbeeld database gezet. (per regel is 1 klacht)
Als ik in een rij ga staan, ik open mijn Userform dan zie ik alle gegevens die bij die klacht horen.

Maar nu wil ik deze via het userform kunnen aanpassen. Als ik hem aanpas dan wil d.m.v. de knop wijzigingen in de database kunnen aanbrengen.

Ik krijg het denk ik niet voor elkaar omdat ik onder "comboBox1" heb staan dat als ik daar het klachtnummer aanpas dat de overige gegevens automatisch worden aangevuld.
Deze optie is wel super handig dus deze zou ik er graag in houden.

Hebben jullie ideeën?

Aanvulling: Ik moet alles kunnen aanpassen behalve klachtnummer, deze mag je niet wijzigen.

Bvd. TSW

Laatst bewerkt:
Snb:
Het is precies wat ik wil. (misschien met uitzondering van Textbox1 want deze kan het klachtnummer aanpassen.)

Alleen jou antwoorden kloppen altijd, alleen voor mij zijn de formules wel kort geschreven om ze te begrijpen en ze in te voegen in mijn bestand.
Zou jij er toelichting bij kunnen geven zodat ik hem beter kan invoegen in mijn bestand.

Ik ben al aan het knippen en plakken en aanpassen geweest maar krijg niet het gewenste resultaat

Code:
   ComboBox1.List = Tabelle1.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Value

Wat word er bijv. met tabelle1 bedoeld?
bvd.

Laatst bewerkt:
Tabelle1 is de VBA-naam (codename) van het werkblad. (voorbeeld had ik gemaakt voor een Duits forum)
In je NL versie van Excel krijgt die automatisch de naam 'Blad1'
In de US/GB versie van Excel krijgt die automatisch de naam 'Sheet1'

Je kunt er ook naar verwijzen met sheets(1) of sheets("sheetname')

Als je de termen die je niet begrijpt opzoekt in de hulpfunktie van de VBEditor, of in een goed VBA voor Excel boek steek je er meer van op (weet ik uit eigen ervaring.. ;) ) dan wanneer ik het je vertel.

Voor Textbox1 kun je altijd de eigenschap enabled=false instellen.

Laatst bewerkt:
Beste snb;
Ik ben al weer een stukje verder gekomen. Maar ik loop tegen het volgende aan.

Niet alle textboxen worden ingevuld, alleen als ik meer rijen toevoeg worden er meer textboxen ingevuld. maar als ik te veel rijen krijg krijg ik weer een foutmelding.
Volgens mij bepalen de aantal ingevulde rijen hoeveel textboxen er worden ingevuld.
Waardoor komt dit? Ik heb hier in van alles geprobeerd maar kom er niet uit.

Kun jij mij een stukje op gang helpen?

Bekijk bijlage VoorbeeldAA1.xlsm

Gebruik alle debugging hulpmiddelen van de VBEditor. Begin met stapvoor stap door de code met F8.

Dit is niet de plaats voor een privéles userform bouwen. Koop een goed VBA boek en leer daar eerst alle beginselen.

- rij 1 moet niet leeg zijn maar de kolomkoppen bevatten.

- waarom bestaat textbox 12 niet ?

- Als je niet snapt wat je wijzigt moet je niets wijzigen:

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
   If ComboBox1.ListIndex > -1 Then
      For j = 0 To UBound(ComboBox1.List,[B][COLOR="#FF0000"][SIZE=5] 2[/SIZE][/COLOR][/B])
         Me("TextBox" & j + 1) = ComboBox1.Column(j)
      Next
   End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan