• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform deselecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

evhaarst

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Vanuit een Userform wordt een geselecteerde waarde overgezet naar de active cel vh werkblad.
Ik wil nu in dat werkblad verder werken, maar daarvoor moet je dan eerst weer het blad activeren door ergens erop te klikken. Niet veel werk, maar toch zou ik willen dat na het kopieren vd waarde uit het userform het userform niet meer het actieve object is, maar weer het werkblad actief wordt. Tevergeefs al geprobeerd met macro's die aangeven iets van ActiveSheet.Select of .Activate of .SetFocus.
Wie weet een oplossing?

Ik ga het proberen, maar het is de bedoeling dat het userform wel zichtbaar blijft, maar dus alleen niet meer het actieve venster is....

ik krijg alleen maar foutmeldingen met jouw suggestie. Maar misschien moet je iets meer van de syntax geven met een voorbeeld. In de help-bestanden kan ik de opdracht (of object?) DoCmd overigens niet eens vinden. Ik werk met Excel2000.

Mijn excuses.
De code welke ik heb ingegeven werkt in Access, en niet in Excell.

Ik vrees echter dat het niet mogelijk is om het formulier zichtbaar te laten en toch in het werkblad gegevens in te vullen. Het formulier blijft namelijk de focus houden.

Het formulier verbergen kan wel met de volgende code :
UserForm1.Hide

mvg Alverpos

Die ken ik natuurlijk al. Maar het lijkt me dat als je het werkblad selecteert en het userform gewoon in beeld kunt houden, dat dat ook dmv een of andere macro-programmering zou moeten kunnen. Maar hoe dus....?

Ik wacht nog op een betere suggestie. Het lijkt mij dat als het in een werkblad kan, dat je dat ook in een macro zou moeten kunnen verwoorden.
.....?

Als je het werkblad met userform hier als bijlage op het forum zou kunnen plaatsen, dan is het geven van een gericht antwoord wellicht beter mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan