Hallo allemaal,
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een formulier, welke gegevens opzoekt in een bestaande tabel.
Dit werkt perfect en alles wordt duidelijk en juist weergegeven.
Nu zit ik alleen met het probleem, dat hij geen waarde wilt "overschrijven" als ik op de knop: Toevoegen klik.
Een voorbeeld over hoe ik te werk ga:
Ik zoek in het formulier op een factuurnummer waar ik een betaling voor ontvangen heb. Bijvoorbeeld 2016001.
Onderstaande code zoekt naar het factuurnummer en geeft de waarden weer die opgeslagen zijn in een tabel. Deze worden weergegeven onder de tekst: CONTROLEGEGEVENS.
De code voor het opzoeken van de gegevens ziet er uit als volgt:
In de bijlage heb ik een screenshot van het formulier toegevoegd.

Het veld: "Ontvangen betaling" is vrij in te vullen met een bedrag (echter alleen wanneer de gegevens zijn weergegeven.
Nu wil ik graag als ik op toevoegen druk, dat het veld (genaamd: txtBetaling) wordt weggeschreven in het blad: Facturen (daar staat nu €0.00 weergegeven).
De rij waar dit veld in geschreven moet worden, moet worden gezocht op factuurnummer en geschreven worden in rij K.
Hoe ziet zo'n code eruit, want ik krijg het maar niet voor elkaar en dat is heel frustrerend
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Groetjes Patrick
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een formulier, welke gegevens opzoekt in een bestaande tabel.
Dit werkt perfect en alles wordt duidelijk en juist weergegeven.
Nu zit ik alleen met het probleem, dat hij geen waarde wilt "overschrijven" als ik op de knop: Toevoegen klik.
Een voorbeeld over hoe ik te werk ga:
Ik zoek in het formulier op een factuurnummer waar ik een betaling voor ontvangen heb. Bijvoorbeeld 2016001.
Onderstaande code zoekt naar het factuurnummer en geeft de waarden weer die opgeslagen zijn in een tabel. Deze worden weergegeven onder de tekst: CONTROLEGEGEVENS.
De code voor het opzoeken van de gegevens ziet er uit als volgt:
Code:
Private Sub cmdGegevensOphalen_Click()
Dim factuurnummer As Range
With Worksheets("Facturen")
Set factuurnummer = .Range("C5:C500").Find(Val(txtFactuurnummer.Text), LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
If Not factuurnummer Is Nothing Then
' WIJZIG ALLEEN DE .Range CELLEN ALS DEZE VERANDEREN
gegOrdernr.Text = .Range("M" & factuurnummer.Row)
gegKlantnr.Text = .Range("D" & factuurnummer.Row)
gegBedrijfsnaam.Text = .Range("E" & factuurnummer.Row)
gegAdres.Text = .Range("F" & factuurnummer.Row)
gegPostcode.Text = .Range("G" & factuurnummer.Row)
gegPlaats.Text = .Range("H" & factuurnummer.Row)
gegOmschrijving.Text = .Range("I" & factuurnummer.Row)
gegFactuurbedrag.Text = Format(.Range("J" & factuurnummer.Row), "currency")
gegBetaald.Text = Format(.Range("K" & factuurnummer.Row), "currency")
gegOpenstaand.Text = Format(.Range("L" & factuurnummer.Row), "currency")
' WIJZIG ALLEEN DE .Range CELLEN ALS DEZE VERANDEREN
End If
End With
End Sub
' VERWIJDER ALS ERROR
Private Sub cmdToevoegen_Click()
End Sub
In de bijlage heb ik een screenshot van het formulier toegevoegd.

Het veld: "Ontvangen betaling" is vrij in te vullen met een bedrag (echter alleen wanneer de gegevens zijn weergegeven.
Nu wil ik graag als ik op toevoegen druk, dat het veld (genaamd: txtBetaling) wordt weggeschreven in het blad: Facturen (daar staat nu €0.00 weergegeven).
De rij waar dit veld in geschreven moet worden, moet worden gezocht op factuurnummer en geschreven worden in rij K.
Hoe ziet zo'n code eruit, want ik krijg het maar niet voor elkaar en dat is heel frustrerend

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

Groetjes Patrick
Laatst bewerkt: