• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform en gegevens toevoegen/veranderen in bestaande tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Battin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2016
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een formulier, welke gegevens opzoekt in een bestaande tabel.
Dit werkt perfect en alles wordt duidelijk en juist weergegeven.

Nu zit ik alleen met het probleem, dat hij geen waarde wilt "overschrijven" als ik op de knop: Toevoegen klik.

Een voorbeeld over hoe ik te werk ga:
Ik zoek in het formulier op een factuurnummer waar ik een betaling voor ontvangen heb. Bijvoorbeeld 2016001.
Onderstaande code zoekt naar het factuurnummer en geeft de waarden weer die opgeslagen zijn in een tabel. Deze worden weergegeven onder de tekst: CONTROLEGEGEVENS.

De code voor het opzoeken van de gegevens ziet er uit als volgt:
Code:
Private Sub cmdGegevensOphalen_Click()
Dim factuurnummer As Range

With Worksheets("Facturen")
    Set factuurnummer = .Range("C5:C500").Find(Val(txtFactuurnummer.Text), LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
    If Not factuurnummer Is Nothing Then
        ' WIJZIG ALLEEN DE .Range CELLEN ALS DEZE VERANDEREN
        gegOrdernr.Text = .Range("M" & factuurnummer.Row)
        gegKlantnr.Text = .Range("D" & factuurnummer.Row)
        gegBedrijfsnaam.Text = .Range("E" & factuurnummer.Row)
        gegAdres.Text = .Range("F" & factuurnummer.Row)
        gegPostcode.Text = .Range("G" & factuurnummer.Row)
        gegPlaats.Text = .Range("H" & factuurnummer.Row)
        gegOmschrijving.Text = .Range("I" & factuurnummer.Row)
        gegFactuurbedrag.Text = Format(.Range("J" & factuurnummer.Row), "currency")
        gegBetaald.Text = Format(.Range("K" & factuurnummer.Row), "currency")
        gegOpenstaand.Text = Format(.Range("L" & factuurnummer.Row), "currency")
        ' WIJZIG ALLEEN DE .Range CELLEN ALS DEZE VERANDEREN
    End If
End With
End Sub
' VERWIJDER ALS ERROR

Private Sub cmdToevoegen_Click()

End Sub

In de bijlage heb ik een screenshot van het formulier toegevoegd.
betalingFormulier.png

Het veld: "Ontvangen betaling" is vrij in te vullen met een bedrag (echter alleen wanneer de gegevens zijn weergegeven.
Nu wil ik graag als ik op toevoegen druk, dat het veld (genaamd: txtBetaling) wordt weggeschreven in het blad: Facturen (daar staat nu €0.00 weergegeven).

De rij waar dit veld in geschreven moet worden, moet worden gezocht op factuurnummer en geschreven worden in rij K.

Hoe ziet zo'n code eruit, want ik krijg het maar niet voor elkaar en dat is heel frustrerend :mad:
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :)

Groetjes Patrick

Laatst bewerkt:
Aan een plaatje hebben we hier niet veel; even uit de losse pols dan maar.
Code:
Private Sub cmdToevoegen_Click()
dim factuurnummer as range
    Set factuurnummer = Worksheets("Facturen").Range("C5:C500").Find(Val(txtFactuurnummer.Text), LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
    If Not factuurnummer Is Nothing Then
      factuurnummer.offset(,8) = format(txtbetaling, "currency") 
    End If
end sub

Zo'n idee had ik al, HSV. Ik was daarom ook al bezig om het bestand aan te passen, zodat jullie een blik erop konden werpen.
Helaas is het bestand ruim 3MB en krijg hem niet kleiner (zelfs niet in zip).

Dus heb het even via SendSpace geupload: https://www.sendspace.com/file/ybxc43
MAAR de code werkt wel. Hij voegt inderdaad het "betaalde bedrag" toe aan de tabel (bij het juiste factuurnummer.

Is het ook mogelijk om de code zo aan te passen, als er 300 betaald is en ik voer nog een bedrag in, dat deze erbij opgeteld wordt?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Deze:
Code:
 factuurnummer.Offset(, 8) = CCur(txtBetaling) + factuurnummer.Offset(, 8).Value

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan