• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform en tabel vergelijking + aanvulling

Status
Niet open voor verdere reacties.

mars210789

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier gemaakt met 2 comboxen en 1 textbox wat ingevuld moet worden in een tabel met 3 kolommen (A,B,C) A is al ingevuld.
Nou moet in het eerste combox de eerste rij van de tabel zijn en dat heb ik. Nu moet als je die dus selecteerd en de andere 2 invult moet die in het tabel de andere aanvullen.

Het bestand wordt niet opgeslagen maar na invullen afgedrukt.

In de bijlagen zit al wat ik heb.

Bekijk bijlage Slotenplan.xlsm

onder de "OPSLAAN"-knop van formulier Rood en Geel:

Code:
If ComboBox1.ListIndex > -1 Then Blad2.ListObjects(1).DataBodyRange.Cells(ComboBox1.ListIndex + 1, 1).Offset(, 1).Resize(, 2) = Array(ComboBox2, TextBox1)

Wat wil je met dat derde formulier? Opeenvolgend vullen? dan heb je hier wel wat aan denk ik. na eerste keer invullen de tussenliggende rijen wel even verwijderen.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Dim LastRow As Long, ws As Worksheet
    Set ws = Blad4

LastRow = ws.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1

ws.Range("A" & LastRow).Value = ComboBox1.Value
    ws.Range("B" & LastRow).Value = ComboBox2.Value
    ws.Range("C" & LastRow).Value = ComboBox3.Value
    ws.Range("D" & LastRow).Value = TextBox1.Text

End Sub

Laatst bewerkt:
onder de "OPSLAAN"-knop van formulier Rood en Geel:

Code:
If ComboBox1.ListIndex > -1 Then Blad2.ListObjects(1).DataBodyRange.Cells(ComboBox1.ListIndex + 1, 1).Offset(, 1).Resize(, 2) = Array(ComboBox2, TextBox1)

Wat wil je met dat derde formulier? Opeenvolgend vullen? dan heb je hier wel wat aan denk ik. na eerste keer invullen de tussenliggende rijen wel even verwijderen.

Code:
  Dim LastRow As Long, ws As Worksheet
    Set ws = Blad4

LastRow = ws.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1

ws.Range("A" & LastRow).Value = ComboBox1.Value
    ws.Range("B" & LastRow).Value = ComboBox2.Value
    ws.Range("C" & LastRow).Value = ComboBox3.Value
    ws.Range("D" & LastRow).Value = TextBox1.Text

End Sub

Hoi.
Ik ga dit testen.
Nee het 3de tablat is voor afsluiters en overige dingen die aangepast zijn aan de lijn, dat lukte me wel maar dat eerste niet haha.

Groetjes

Het is gelukt.
Nou heb ik nog 1 laatste vraag.
Het bestand is nu helemaal in orde.
Nou staat onder het tabje info een tabel met tagnr en omschruiving.
Als ik nu naar een formulier ga en op het dropdown menu tagnr ga wil ik het liefst ook de omschrijving erbij zien dus tagnr en omschrijving.
Is dit mogelijk ?

Bekijk bijlage Slotenplan - kopie.xlsm

Zet bij eigenschappen van je combobox de columncount op 2 en zorg dat het bereik bij de eigenschap Rowsource ook twee kolommen beslaat.

Voor het wegschrijven is dit wel voldoende

Code:
  Blad4.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(ComboBox1.Value, ComboBox2.Value, ComboBox3.Value, TextBox1.Text)
End Sub

Nb Het quoten is niet nodig en beveiligde bestanden plaatsen is ook niet zinvol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan