Userform gebruiken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny147

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Beste, :D

Heb geprobeerd iets in elkaar te steken maar geraak er niet goed aan uit.

Als ik de userform gebruik dan zet hij getallen om in tekst, zodat de formule niet meer kan kloppen in kolom B.

Graag zou ik bij capaciteitsgroep een keuzelijst willen aanmaken maar weet niet hoe.

Bij OK moet hij de gegevens wegschrijven in kolom C,D,E en F plaatsen, dit kan ik enkel zien wanneer ik de userform afsluit. Is dit rechtstreeks te zien als ik op OK duw ?

Bij leeg moet hij de tekstvakken deleten in de userform.

Bij volgende moet hij de gegevens wegschrijven en de tekstvakken deleten in de userform.

Nu heb ik ook geprobeerd dit klaar te spelen zonder userform, maar bij verwijderen moet er nog een code komen die de te zoeken Wa.Nr. zoekt en dan waar hij zich bevind de rij te wissen.
Probleem hier is dan als je de rij wist dat de formule in kolom B niet meer klopt.

Hopelijk geraken jullie hieraan uit ?

Groetjes danny. :thumb:

Bijlagen

Halo danny147,

Ik heb voor 1 lijn code een 'gezet en nu geeft hij geen fout melding.

Code:
Sub Afgeronderechthoek3_BijKlikken()
With ActiveSheet.Range("C:C")
    Set WA = .Find(Range("B5"), LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
    If Not WA Is Nothing Then
        Range(WA.Row & ":" & WA.Row).EntireRow.Delete
        'Range("B" & WA.Row - 1).AutoFill Destination:=Range("B" & WA.Row - 1 & ":B" & WA.Row), Type:=xlFillDefault
    End If
End With
End Sub

Hoe je de formule in B moet oplossen weet ik niet, heb al verschillende dingen geprobeerd.

Hallo danny147,

Het laat me niet los (het probleem).
Dat de formule niet meer juist is kan kloppen, hij verwijderd de hele regel.
Dit heb ik uitgeprobeerd door een deel te wissen en mijn formule rechts er in te zetten.
Als hij de regel heeft verwijderd dan komt rechts weer te staan =B...

Ik heb ook daar de gegevens verwijderd en mijn formule gebruikt maar als de regel gewist is dan komt er weer =B.. te staan (hoe dit kan is mij een raadsel).

Doordat hij de hele regel wist klopt de formule niet meer en zet hij de oude formule met Verw## weer terug.

Ik had een simpele formule gebruikt maar toch komt de oude formule weer terug.

De formule die ik gebruikte is b.v.b.;
Code:
=ALS(C15="";"";B14+1)

Ik hoop dat het opgelost kan worden en ben er dan ook nieuwschierig naar.
Misschien als hij enkel de gegevens uit de regel wist zonder de 2 buitenste kolommen dat dan de formule wel blijft staan?

Suc6,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan