• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform gebruiken in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Ginger, de liefde voor Excel geeft je vleugels :D EN het was een mooie uitdaging

Mvg

Rudi

Mijn complimenten aan Warme Bakkertje en Hoornvan! Jullie gedrevenheid in deze Topic is méér dan bewonderingswaardig! :thumb: :thumb: (voor beiden 1 duim!:D)
Zo, DAT mag óók wel 'ns gezegd worden!;)

Groet, Leo

En dat in een topic van nu 100 posts :shocked::eek:

Bedankt voor de noeste arbeid :thumb:

Wigi

Beste Warme bakkertje, Hoornvan, Roncancio, Ginger of Wigi en andere ....;)

Na langdurig gebruik van dit bestandje, zijn er een paar kleine details opgedoken.

1. Als je de gegevens ingeeft via "INGEVEN VAN WA'S" dan is de datum ingegeven maar kan je deze niet verwerken in voorwaardelijke opmaak. Zie G16
In I15 staat een formule die mij zegt dat de datum in I16 niet dezelfde is dan in cel G16.
Als je in G16 gaat staan in de formulebalk voor de datum en druk dan op de return toets dan is de datum wel correct. (maar het is geen spatie die ervoor staat ! )
Ergens zit de fout in de code, maar ik vind ze niet !

2.Als je de gegevens wil aanpassen bij "ZOEKEN EN AANPASSEN VAN WA'S" en je wilt de datum aanpassen dan verandert de notatie van dd/mm/jjjj in mm/dd/jjjj.
Hier is dan wel de datum juist zoals in vraag 1 niet het geval is en werkt de voorwaardelijke opmaak wel.

Kan iemand mij hier uit helpen :D

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Hoornvan ;)

Bedankt voor de vroege medewerking, maar helaas heb je het probleem van vraag 1 en 2 omgekeerd.
Alsook dat de datum verkeerd staat in de formulieren (mm/dd/jjjj)

danny147,

Ik dacht dat het nu goed was maar ik ga nog even verder met puzzelen.

Als ik de ene format notatie veranderd dan schrijft hij de datum goed weg.
Gebruik ik dan het form om aan te passen dan schrijft hij de datum verkeerd weg.
Dus mijn conclusie is dat de 2 datums formatten met elkaar botsen.
Ik moet helaas nu weg en als het vanmiddag nog niet is opgelost, zal ik weer verder zoeken.

danny147,

Volgens mij schrijft hij de datum nu wel goed weg.
Wil je het even testen?
Hij schrijft de G cel als tekst weg, hoe dit op te lossen weet ik even niet.
Zet bij eigenschappen van de kalender de Positie Left op 350 komt hij wat beter in beeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Hoornvan ;)

De datums worden juist weggeschreven, bedankt hiervoor.

Enkel werkt mijn voorwaardelijke opmaak niet naar behoren, omdat de datum niet als datum is weggeschreven.
Als je op een cel klikt waarvan de datum kleiner is dan vandaag en je gaat dan in de formulebalk staan voor de datum.
Klik dan op de returntoets en de voorwaardelijke opmaak klopt dan wel (RAAR HE !)

Als de Week DRINGEND is moet de cel oranje gekleurd zijn.
Als de week DRINGEND is en de datum kleiner of gelijk is dan vandaag moet het rood zijn.

Wat je ook zou kunnen is cel A1 waar nu de datum staat in dezelfde opmaak zetten dan de datum.

Maak in de module van het formulier bij 'Private Sub Ok_button_Click()' één hele kleine aanpassing...
Code:
Cells(lrij + 1, "G").Value = [COLOR="Blue"]DateValue([/COLOR]Ingeven_van_werkaanvragen.Txt_datum[COLOR="blue"])[/COLOR]

Dan wordt voortaan direct het format van de cel gebruikt.

Groet, Leo

Beste Ginger ;)

Bedankt voor de oplossing.

Bij ingeven van WA's heb ik de volgende formule gebruikt:

Code:
Cells(lrij + 1, "G").Value = DateValue(Ingeven_van_werkaanvragen.Txt_datum)

En bij zoeken en aanpassen van WA's heb ik de deze gebruikt.

Code:
Cells(WA.Row, "G").Value = DateValue(Zoeken_van_werkaanvragen.Txt_datum2)

Zal hem morgenvroeg nog eens testen alvorens ik hem op opgelost plaats.

danny147,

Ik heb het ook even getest en bij mij werkt het goed.

Beste Hoornvan en Ginger ;)

Nogmaals bedankt voor jullie bijdrage.

Heb het gecontroleerd en alles werkt prima.

Als er nog kinderziektes optreden, laat ik jullie dit wel weten. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan