• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform - gegevens inlezen en uitvoeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanRa

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Hallo allemaal,

Een echte amateur op het gebied van VBA, ben net begonnen. Maar vind het erg leuk! Ben bezig met een cijferadministratie op te zetten. Nu alleen nog maar functies aan het verkennen.

Kan iemand mij helpen bij het volgende:

op een willekeurig blad wil ik gegevens neerzetten van leerlingen uit een bepaalde klas. Vervolgens zou ik willen dat als die gegevens daar staan, ze op meerdere bladen neergezet worden. Hoe doe ik dat? Daarnaast zou ik graag willen dat als er wijzigingen zijn in de groepsamenstelling, deze wijziging doorgevoerd wordt op alle bladen. Het blad waarop de gegevens van de leerlingen (groepen) staan moet eigenlijk verborgen zijn. Op het moment dat er wijzigingen zijn, kan deze weer zichtbaar zijn. Wie kan me helpen om zo iets te maken? Alvast bedankt!

Mvg,

Jan

Beste JanRa ;)

Heb je zelf al iets in elkaar gestoken.
Hoe je het zou willen uitgelegd in een bestandje.
Wil je de gegevens via een formulier invullen ?
Wil je voor iedere leerling een apart tabblad ?

We willen je graag helpen, maar kant en klare oplossingen worden hier weinig gegeven.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo,

Bedankt voor de reactie. Ik heb een heel simpel bestandje met mijn vba kennis :rolleyes:. Ik heb het idee dat ik veel simpeler aan het programmeren kan dan ik nu doe, maar dat zal de ervaring wel leren. Ik wil graag dat de knop wijzigen die ik gemaakt heb zodanig werkt dat er geen excel meldingen komen en dat hij netjes, zo snel als mogelijk, de gegevens van de hoofd sheet (cijfer klas 4) wijzigt op de andere bladen, al dan niet visible. Dat wijzigen moet zo snel mogelijk gaan! Verder zou ik graag geholpen willen worden met beveiliging. Hoe kan ik de bladen beveiligen zodat er niet gewijzigd kan worden, alleen als we de knop wijzigen gebruiken?

Ik hoop dat bijgevoegd bestandje wat duidelijk maakt, let niet op mijn vba kennis, want die is nihil..

Alvast bedankt!

Mvg,

JanRa

Bijlagen

iemand een idee? wil iemand me even op weg helpen?

Bvd! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan