• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform gegevens opslaan in werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharda002

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Hallo,

Ik heb een userform gemaakt waarin gegevens uit een werkblad worden geladen.
Hoe kan ik nu de gegevens in het userform veranderen zodat deze ook veranderd worden in het werkblad?
Dit is mijn bestandje Bekijk bijlage Voorraad beheer.xlsm

Alvast bedankt

Voorbeeld (uit de losse pols, dus niet getest), behorend bij de knop 'Opslaan' (vóór saven):
Code:
dim x as integer
sheets("Blad2").range("A1").value = combobox1.value  (=artikelnr)
Sheets("Blad2").range("B1").value = combobox2.value  (=omschrijving)
Van 'soort' t/m 'verkoopvoorraad' heb je 10 textboxen,
Na bovenstaande zul je begrijpen dat dat bv. zo kan:
Code:
sheets("Blad2").range("C1").value = textbox1.value
sheets("Blad2"(.range("C2").value = textbox2.value
enz.
maar als je de textboxen opeenvolgend nummert (nu zijn ze dat nog niet), kun je bv. gebruiken:
Code:
for x = 1 to 10
Sheets(2).Range("C" & x).Value = Controls("textbox" & x).value
next x
Voor de textboxen rechts van de eerste reeks doe je iets soortgelijks.
Hier zou je verder mee moeten kunnen.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie zapatr,
Echter als ik dit doe verwijs ik naar de cel a1 op het werkblad, dat werkt wel maar dan schrijft deze naar een verkeerde cel

De gegevens die in het userform worden geladen staan op andere plekken.
Heb je nog een ander idee?

groet

John

Als A1 en B1 op blad2 niet de juiste cellen zijn waarin het artikelnummer en de omschrijving moeten komen, dan wijzig je A1 en B1 in de cellen waarin die gegevens dan wél moeten komen. En als je de andere gegevens (soort, verkoopvoorraad, enz.) niet in C1 en onderliggende cellen op blad2 wil laten wegschrijven, dan wijzig je in de macro C1 in de cel die het dan wél moet zijn. Op blad2 staat in jouw bestand overigens nog niets.
De gegevens die in de comboxen 'Artikelnummer' en 'omschrijving' moeten komen, staan op blad1 in resp. A2:A26 en B2:B26. In de eigenschappen van die comboboxen kun je daarnaar verwijzen. Als je dat doet, dan kun je (zoals je bestand nu is, ik weet niet wat je er allemaal nog mee van plan bent) deze 3 macro's verwijderen:
Private Sub UserForm_Initialize()
Private Sub ComboBox1_Change()
Private Sub ComboBox2_Change()

Laatst bewerkt:
zapatr, hetprobleem zit in het feit dat het userform geladen word uit blad 1, de celwaarde die die weergeeft is steeds anders.( dat ligt eraan welke je in de combobox selecteerd)

Vervolgens geeft die de waarde van eenspecifieke regel weer in het userform

Als ik de waarde in het userform verander moet deze de goede cel weer aanpassen.
Ik wil namelijk de cel overschrijven met een andere waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan