• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform, Gegevensvalidatie of een andere oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke1985

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Goedemorgen,

Ik heb hulp nodig met het volgende:
Ik heb een kolom waarin landen moeten komen te staan. Dit kan 1 land zijn maar ook meerdere.

Belangrijk is dat iedere gebruiker van dit bestand dezelfde benaming gebruikt voor de landen. De 1 typt namelijk FR ipv Frankrijk en UK ipv Verenigd Koninkrijk etc.

Daarom dacht ik dat een Userform misschien een oplossing is? Alleen vraag ik mij o.a. af of de uitkomst van een userform ook in 1 cel (de actieve cel) geplaatst kan worden.
Handiger zou zijn dat je bij gegevensvalidatie met een lijst dan ook meerdere keuzes kan maken, maar ik denk niet dat dit mogelijk is?

Wie weet de beste oplossing voor deze invullijst?

[het lukt mij niet om een voorbeeldbestand toe te voegen, ik probeer het straks nogmaals]

Gegevensvalidatie lijkt mij het handigst. Lijst met landen maken, en alleen deze lijst toestaan als invoer.

Bij gegevensvalidatie ik loop tegen het probleem aan dat er dus ook meerdere landen geselecteerd moeten kunnen worden en dat deze dan in 1 cel komen te staan....

Maak een lijst met de landnamen, desnoods met een vlaggetje er bij, en zet bij ieder land een checkbox (vinkje).

Op die manier kan je zoveel landen selecteren als je wilt en heb je de mogelijkheid om te controleren of er minimaal één land geselecteerd is.

Deze kolom is een onderdeel van een heel grote lijst met veel kolommen, de bedoeling is dan dat er dmv het filter op landen gezocht kan worden. Als ik in elke cel checkboxen moet zetten ben ik ook nogal lang bezig want de kolom bevat meer dan 4000 regels..

Als ik nou eenmalig checkboxen aanmaak en dat de uitkomst dan in 1 cel komt zou dat ideaal zijn. Maar dan denk ik toch aan een userform...

Maar bedankt voor het meedenken.

Maak dan een userform met een Listbox waarin je de MultiSelect op True zet.
Met een lus kan je die dan samenvoegen tot 1 geheel en wegschrijven naar de betreffende cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan