• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform heropstarten application.ontime

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
902
Ik gebruik al enkele jaren een bestand om maaltijden te registeren binnen ons bedrijf via een excelbestand met userform.

Het systeem werkte tot voor 2 weken standalone, daarmee bedoel ik dat ik elke ochtend het bestand afsloot, de gegevens overzette op USB en het bestand opnieuw opstartte.

Met application.ontime timeserial werd om 7u de userform geopend waarin de werknemers hun maaltijden konden bestellen.
Met application.ontime timeserial werd om 8.30u de userform gesloten waarna ik het bestand afsloot.

Nu hebben we een nieuwe pc die in het netwerk zit. Bij het afsluiten van de userform wordt een kopie opgeslagen in een sharepointlocatie zodat ik het bestand niet meer hoef af te sluiten om de gegevens over te nemen.

En daar schuilt het probleem...

Na het saven naar de sharepointlocatie blijft het excelbestand openstaan met de bedoeling dat de volgende ochtend om 7u de application.ontime terug de userform opent...

Ik krijg de melding dat het formulier niet modaal kan weergegeven worden...

Wie zou me de oplossing kunnen geven zodat het bestand elke dag kan geopend worden zonder foutmelding en de werknemers hun maaltijd kunnen bestellen?

In bijlage het bestand.

Mvg,

Spiesse
 

Bijlagen

  • maaltijden D1.xlsm
    818,4 KB · Weergaven: 23
  • maaltijden D1.xlsm
    78,3 KB · Weergaven: 37
Zet eens bij de eigenschappen van uw userform ShowModal op False en kijk of daarmee je probleem is opgelost
 
Ik kan uw probleem hier niet nabouwen maar volgens de foutmelding denk ik het wel.
 
Verander je Start routine:

Code:
Sub start()
    If Zelfscan.Visible = False Then
        Zelfscan.Show
    End If
End Sub
 
Verander je Start routine:

Code:
Sub start()
    If Zelfscan.Visible = False Then
        Zelfscan.Show
    End If
End Sub

zou dit de foutmelding achterwege laten en de mogelijkheid geven om terug de barcode te lezen en te registreren?
 
De foutmelding ontstaat omdat code het formulier probeert te tonen terwijl het al wordt getoond. Dus deze aanpassing zou dat moeten voorkomen.
 
De foutmelding ontstaat omdat code het formulier probeert te tonen terwijl het al wordt getoond. Dus deze aanpassing zou dat moeten voorkomen.

in de code "freintoe" staat (normaal gezien) dat de userform moet gesloten worden (.hide, unload). Dus dan wordt deze in principe niet getoond toch? Of zie ik het mis?
 
Welke regel is geel als je op debug (foutopsporing) klikt wanneer de foutmelding optreedt? Als de code in het hier geplaatste bestand anders is dan in je "echte", dan gaat foutzoeken natuurlijk erg lastig...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan