Userform in excel en ander excel bestand willen bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braxx

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
In een excel bestand heb ik een userform gemaakt, zodat gebruikers hier de gegevens kunnen invoeren.

Het is echter alleen niet mogeljk om in een ander excel bestand te kijken als de userform nog actief is. Hoe kan ik dit voorkomen.

Dus excel bestand A staat open met een userform maar ik kan danexcel bestand B niet bekijken(activeren). Zodra ik de userform afsluit kan ik wel excel bestand B bekijken.

Heeft iemand een oplossing??

p.s. Heb het zelfde probleem in Word:confused:

Laatst bewerkt:
dat kan door het userform niet modaal te maken
met Userform.ShowModal = false
Dat kun je ook bij de eigenschappen van het userform instellen.

mvg leo

Dat kun je ook bij de eigenschappen van het userform instellen.

Of tijdens "run time":

Code:
naamvandeuserform.ShowModal = False

Hetgeen Leo zegt is tijdens "design time" en is de meest waarschijnlijke mogelijkheid.

Wigi

Oke super dat werkt, maar is er dan ook een mogelijkheid om de userform te minimaliseren, aangezien ik geen minimaliseer knop heb in "top" balk?
Of moet ik zelf een minimaliseer knop aanmaken.

aangezien ik nu wel kan wisselen tussen de excel bestanden, maar de userform blijft op de voorgrond.

Je zult inderdaad zelf en minimaliseerknop moeten maken.
Ook kun je plaats waar de userform getoond wordt aanpassen, maar dat wist je misschien al.

Ok, had een klein beetje hoop dat er een minimalisatie knop ergens verstopt zat maar helaas. Dan doen we het handmatig.

Bedankt voor de hulp!

Ok, had een klein beetje hoop dat er een minimalisatie knop ergens verstopt zat maar helaas. Dan doen we het handmatig.

Bedankt voor de hulp!

Kan je de vraag nog even op opgelost zetten aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan