Userform in Word terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roosjordens

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Hallo,

Ik ben een beginner met Microsoft Visual Basic. Nu heb ik een document gemaakt met userforms en bookmarks in het Word document. Alles werkt prima, maar 1 ding niet.

Wanneer ik het document open verschijn het userform die ik vervolgens invul, daarop volgen nog wat userforms die ook ingevuld kunnen worden. Uiteindelijk komen de gegevens in het document te staan. Via beeld -> Macro's -> Toon kom ik weer bij de userform waarmee ik begon toen ik het document opende. De gegevens die ik toen had ingevuld zijn echter dan weg.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar, welke code's moet ik gebruiken?? om ervoor te zorgen dat ik het userform krijg met de gegevens die ik al had ingevuld.

Code:
        .Bookmarks("bum").Range.Text = txtbu.Value
        .Bookmarks("pol").Range.Text = txtpo.Value

End With
    Application.ScreenUpdating = True
    Unload Me
    If optal.Value = True Then frmschema2.Show
Unload Me heeft er vast iets mee te maken. Maar ik geef toe dat ik daar dus (nog) geen kaas van heb gegeten. Het is misschien een heel makkelijke oplossing (of juist niet) maar ik weet het niet en heb al proberen te zoeken, maar het is me nog steeds onduidelijk.

Wie wil/kan mij helpen?

Groetjes Roos

Je moet de form niet uit het geheugen laden, dat doet de "unload me" gedeelte.
Gebruik ipv "unload me" . me.visible = false en unload het als je alles achter de rug hebt.

Bedankt voor je reactie!

Dus als ik je goed begrijpt moet ik van unload.me overal me.visible = false maken? Wanneer ik dat doe krijg ik een compileerfout (functie is gereserveerd of automatiseringstype dat niet wordt ondersteund).
Dus blijkbaar moet ik toch iets anders doen, maar wat?