• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform indien geen datum 45 dagen bijtellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remlo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Dank zij hulp hier userform werkend voor invoeren gegevens.
Wat ik nog graag zou willen is dat er bij een datum (txtvoordatum) indien niet ingevuld automatisch 45 dagen worden bijgeteld.
Geprobeerd met Dateadd, maar lukt niet

Ook had ik graag geweten hoe je de userform kan aanpassen zodat hij ook kan gebruikt worden om aanpassingen te doen...zie door het googlebos de bomen niet meer.
Ben dan ook maar een beginner in VBA

Bijlagen

Hallo,

Het is geen "w" van week, maar "d" van dag.
Ook was het verkeerd ingebracht (tusen de If, End van de 'Optionbutton4').
Code:
'copy the data to the database
If OptionButton1.Value = True Then
       Status = "Geen"
     End If
    If OptionButton2.Value = True Then
       Status = "Offerte"
    End If
    If OptionButton3.Value = True Then
       Status = "In bestelling"
     End If
    If OptionButton4.Value = True Then
        Status = "Afgehandeld"

' stel beschikbaar datum in
  End If
If txtvoordatum = "" Then
        txtvoordatum = DateAdd("d", 45, txtdatum2)
  End If
With ws

Test deze maar eens. En bekijk dan de code voor het opslaan en vergelijk met de jouwe.
Ook heb ik een "echte" tabel van je opvolging werkblad gemaakt.

Bijlagen

warme bakkertje,

dit is wel een enorm verschil in code. Als beginner zoek ik dingen op en tracht deze werkend te krijgen. Als ik dan jou code lees is het allemaal wel logisch, maar zelf ben ik daar zeker nog niet aan toe.

Ik had ook nog een vraag namelijk...

Is het mogelijk om met de userform ook data aan te passen? Door bijvoorbeeld dubbelclick op cel artikel, leest de userform de huidige waarden in, waarna je deze in de userform kan aanpassen. Dit ben ik nog niet tegengekomen op het net, maar zal wel kunnen als ik dingen zie die jullie voor elkaar krijgen.

reeds hartelijk dank voor je bijdrage

Dit is zeker mogelijk maar dan moet je aan elke opvolging die je inbrengt een uniek ID toevoegen zodat je daarop kan zoeken.
Dit ID kan van alles zijn bv elke record een oplopend nummer of een uniek samengesteld alfanumeriek veld of whatever.
Het moet in ieder geval iets zijn dat nooit 2X kan voorkomen.

Warme bakkertje,

is het rijnummer geen uniek ID, vandaar dat ik dacht aan die dubbelclick in een cel, waarbij de userform wordt geopend met de gegevens van die rij.
Althans dit was het idee, de uitvoering in code, daar ken ik nog veel te weinig van.

Probeer deze eens.
Dubbelklikken op datum aanvraag laadt userform met rijgegevens. Commandbutton1 klikken schrijft wijzigingen terug weg.

Bijlagen

warme bakkertje,

dit werkt super.

Heb nog wel een bedenking bij de 2 knoppen nu om gegevens toe te voegen. Hiervoor zou ik graag nog maar 1 knop gebruiken.
Wanneer je met uw code op een lege cel dubbelklikt in de eerste kolom opent de userform uiteraard leeg. is er dan de mogelijkheid om de tektst op de knop " Toevoegen" te laten verschijnen. En indien niet leeg "Wijzigen".

Ik bedenk me nu bij dit schrijven dat bij het dubbelklikken op een lege cel de gegevens wel moeten worden weggeschreven naar de eerste lege rij...

Is dit mogelijk?

Test deze eens en laat maar weten waar het eventueel misloopt.

Bijlagen

Warme bakkertje,

ik zie niet waar dit zou mislopen. Ik vind het onvoorstelbaar dat je steeds een oplossing hebt voor mijn vragen.
Vandaar toch nog een, als het mag...

Bestaat er een mogelijkheid om van het vak "voor wie" ook een listbox te maken, die met de userform kan aangevuld worden. Dus als de persoon niet voorkomt in de listbox je deze gewoon toevoegd en bij volgende keer openen van de userform wel in de listbox verschijnt.

Heb er een Combobox van gemaakt.
Op tab Leveranciers kolom R tabel Klanten toegevoegd. Test maar eens uit met namen toevoegen

Bijlagen

warme bakkertje,

Dat moeilijke dingen zo simpel kunnen zijn...
Je aanpassing werkte niet, txtvoor werd niet ingevuld. Daar heb ik in cmdAdd, txtvoor vervangen door ComboKlanten.Value en dan werkt het uiteraard wel.

Wat ik niet begrijp is dat je in de private sub clearBoxes()
ComboKlanten.ListIndex = -1 en
ComboLeveranciers.ListIndex = -1 plaatst. Ik vermoed dat dit de comboboxen leeg maakt? Wat als je dit niet doet.

Met jou hulp heb ik een pracht van een tool, en veel leerstof om meer userforms te gaan maken.
De eerste die op stapel staat is de tabel leveranciers aanvullen/onderhouden.

Moest ik daarmee vastlopen zie je wel een vraag verschijnen...

Nogmaals meer dan hartelijk dank

Daar had ik effe niet aan gedacht.
Wat betreft je 2e vraag, deze regels zetten de CB terug in de beginpositie nl leeg invoerveld.
Veel succ6 verder.

warme bakkertje,

even niet aan gedacht...
ik verwachte ook geen kant en klare oplossingen. Door zelf wat te zoeken steek je meestal toch iets op.

Nogmaals dank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan