• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform, invullen + optellen enz

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hoi Allemaal,

Ik wil het volgende,

Als het betreffende excel bestand wordt geopend moet er een userform openen.
Geen probleem. LoL,
Op de form moet je een begin getal kunnen in vullen en een eind getal.
bv begin getal 272000, eind getal 273000. Dit is dus een verschil van 1000.
Ik wil nu dat deze 2 getallen en de tussenliggende getallen (272001, 272002, 272003 enz)
worden ingevuld in een sheet. BV in C1 t/m C1001.

Daarbij moet er een invul optie komen op het form. waarbij je een vaste tekst invult.
BV AANO0. Deze moet dan in alle 1000 cellen worden ingevuld startend vanaf B1 (t/m B1001)

En als laatse moeten deze 2 rijen (B1 t/m B1001 + C1 t/m C1001) in D1 t/m D1001 worden samengevoeg tot,. voorbeeld: AANO0272000 t/m AANO0273000)

Lang verhaal en ik hoop dat het te snappen is wat ik bedoel.
Kan iemand mij hierbij helpen. Ik heb niet veel Kennis van Excel en een beetje kennis van VBA.

Dit kan natuurlijk prima zonder userform, maar ik zou het graag automatiseren.
Dit hele verhaal komt regelmatig voor en het is dan wel makkelijk als dit automatisch kan.
Er moeten namelijk barcodebladen van deze reeks gemaakt worden. (dat doe ik verder in word)

Alvast bedankt.

Peace,
Rich_Art. :thumb:

Beste ReneRijk ;)

Zie bestandje zonder VBA maar met een formule.
Het gaat tot nummering 2000 als je dit wilt.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hey Danny,

Bedankt voor de moeite. Ik ga hem downen en bekijken.
Ik laat je weten hoe en wat.. Top.

Peace,

Nou ik heb het getest. super op deze manier.
Alleen nog even 1 vraagje. Die D kolom daar moet idd. die tekst komen.
Maar dat moet ook kunnen veranderen. Dus als ik dan bv NNEO0 ervan moet maken hoe kan ik dat dan makkelijk veranderen? Ja met CTRL+C CTRL+Pijltje naar beneden en CTRL+V. Maar kan het ook dat je die tekst invult zoals die getallen en dat hij deze dan automatisch vult met dezelfde hoeveelheid als de nummers.

Nogmaals bedankt voor de oplossing zover. Grappig want ik zou het doen met VBA. maar dit is ook super handig.

Peace,

Nou jij bent lekker snel zeg. Top.
Ik ga er weer mee aan de slag. Van mij krijg je een dikke :thumb:

Peace,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan