• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform met checkboxes; 2 manieren voor wegschrijven input

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanbe

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2018
Goedenavond mensen,

Inmiddels ben ik na hulp op dit forum gestart met het maken van meerdere userforms en ben goed op weg. Op 2 onderdelen loop ik vast en alhoewel er online een paar voorbeelden te vinden zijn kan ik deze niet naar mijn behoefte aanpassen.

Wat ik wens te bereiken;

Userform 1 met checkboxes.
- Ieder aangevinkt resultaat wordt onder elkaar weggeschreven op een bepaalde sheet
- Alle cellen dienen genummerd te worden
- Meerdere checkboxes voor vrije invul mogelijkheid (indien geselecteerd dan dient waarde weggeschreven te worden)

Userform 2 met checkboxes. Ieder aangevinkt resultaat wordt in één cel achter elkaar wegschreven op een bepaalde sheet. Ook met meerdere invul mogelijkheden

Heb een voorbeeld bestand gemaakt met 2 userforms en afbeeldingen zoals het zou mogen worden. Het orgineel is vele male uitgebreider dus als dit door middel van tabelontwerp of ander slimme optie te maken is; graag :D

Bijlagen

Ik heb je userform wat aangepast. Je had allemaal dubbele checkboxen.
Verder heb ik wat "captions" ipv labels gebruikt en heb voor de laatste 2 checkboxen "tags" toegevoegd. Die vind je terug in de code om de juiste textbox aan te roepen.

Edit: ik had je tweede vraag niet gelezen. Is nu ook verwerkt.

Vraag 1 staat onder de knop wegschrijven 1
Vraag 2 onder wegschrijven 2

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De behulpzaamheid op dit forum vind ik altijd erg bijzonder! Een bedankje doet hieraan echt te kort. Als je mij je adres stuurt zorg ik voor een frikandelbroodje :d (of twee/drie!)

Zo op het eerste gezicht is het ook precies wat ik bedoel; ik moet nog echt even de tijd nemen om dit te ontcijferen en te vertalen naar mijn eigen model. Is het met een kleine aanpassing ook mogelijk om de input te bewaren? Aangezien deze code straks over zon 40-50 checkboxes gaat lopen is het handig om de invoer te bewaren zodat correctie mogelijk is.

Graag gedaan:thumb:

Het makkelijkst is om niet direct te unloaden na het wegschrijven
Ik heb nog een knop aangemaakt: "Lever in"

Je hebt na het wegschrijven nog de kans om aanpassingen te doen en vervolgens opnieuw weg te schrijven.
Daarna kun je definitief inleveren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nu met bijlage;)

Het is mij inmiddels gelukt om één van de twee oplossingen te vertalen en uit te breiden naar mijn eigen bestand. (in bestand van JVeer; wegschrijven 2)

T.o.v. het bestand van JVeer heb ik in het userform in iedere caption een komma + spatie geplaatst. Zodoende komen alle checkboxes er goed uit.

Alleen is de output van de checkboxes 'anders, namelijk;' nog niet helemaal zuiver qua toepassing van komma spatie; bij de eerste checkbox gaat het goed; 2de gaat fout.
Ook lukt het mij niet om deze uit te breiden (4 i.p.v. 2 keuze velden)

Onderstaand afbeelding ter verduidelijking en code. Hopelijk is dit voldoende; anders zal ik mijn bestand bewerken en delen.

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()

For Each it In Me.Controls

If TypeName(it) = "CheckBox" And it = True Then
     c00 = c00 & IIf(it.Caption = "Anders; namelijk", IIf(it.Tag = 1, TextBox1.Value & IIf(c00 = "", ", ", ""), TextBox2.Value & IIf(c00 = "", ", ", "")), it.Caption)
  End If
 Next

Worksheets("Data").Cells(85, 2) = c00
TextBox5.Value = c00

End Sub

Bijlagen

• 19-1.JPG
    19-1.JPG
    60,4 KB · Weergaven: 28
Het zit hem in de regel c00 = c00 .......
Vergelijk die eens met hoe ik hem heb laten zien in het voorbeeld.

Ik heb een voorbeeld zoals ik deze nu hebt verwerkt als bijlage toegevoegd inclusief afbeeldingen met hopelijk duidelijke toelichting.

Bij optie 'wegschrijven 2' heb ik aan iedere caption een ; + spatie toegevoegd en een stukje code buiten gebruik gezet. Daardoor komen deze nu netjes achter elkaar te staan in één cel; behalve als er gebruik wordt gemaakt van meerdere checkboxxen; "anders namelijk"
Het lukt me ook niet om meerdere tekstboxen toe te voegen en daarop de code uit te breiden. Dit zal te maken hebben met het dimmen van een array?

De optie 'wegschrijven 1' werkt perfect in mijn situatie. Ik heb deze geprobeerd uit te breiden met een 2de vergelijkbare sectie maar helaas lukt dat niet; het voorbeeld is wel duidelijk wat ik bedoel.

Hopelijk is dit niet teveel gevraagd en wilt iemand hier nog wat aandacht aan besteden.

Bijlagen

Hier nog een voorbeeldje dan. Ik heb het wegschrijven van voertuigen/onderdelen onder 1 knop geschaard.
Ik heb de checkboxen een groupname(voertuigen of onderdelen) gegeven om ze uit elkaar te houden.
Ook heb ik de textboxen even op volgorde gezet.

Let op: de checkboxen "Anders; namelijk" hebben een tag gekregen bij hun eigenschappen. Dit zul je allemaal terugvinden in de code.

Hopelijk kan je nu verder.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
JVeer! Bedankt. Het is me inmiddels aardig gelukt om het te verwerken in het origineel en het ziet er fraai uit. Dank voor je inspanningen en aanbod voor het frikandelbroodje staat nog :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan