userform met dropdownmenutjes, hoe kan elke keuze naar een andere sheet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ganja

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
7
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben een absolute beginner met VBA, daardoor is veel informatie op internet te technisch om er enigzins wijs uit te komen.

Ik ben bezig met een excel bestand te maken waarbij een userform verschijnt waarin iemand informatie over een aankoop kan invoeren,bv wanneer het betaald moet worden. Ik heb in dit userform een aantal dropdown menutjes gemaakt, waardoor de gebruiker een aantal keuzes kan maken. Nu wil ik graag dat als men bv january 2009 kiest, deze informatie ook in de desbetreffende sheet terecht komt. Daarnaast wil ik dit ook nog voor een aantal andere kenmerken, zoals status van de bestelling. Deze informatie moet ook nog op de eerste pagina verschijnen.

Omdat ik geen verstand heb van programmeren in welke vorm dan ook, heb ik via internet toch een code gevonden die het deed. Maar omdat het alleen al bij de datum om 3x 24 maanden gaat (dus ook elke keer andere gebeurtenissen), kreeg ik de melding dat de code te groot was (het waren namelijk if-functies).

Ik hoop dat iemand begrijpt waar ik het over heb en mij hiermee kan helpen. Ik heb het bestandje bijgevoegd zodat het wat duidelijk word (hopelijk).
 

Bijlagen

  • aankopen met userform.zip
    64,2 KB · Weergaven: 43
Ik mis wellicht een stukje informatie, maar...

Is het niet handiger om alle data gewoon op één werkblad te zetten?
Vervolgens kun je met behulp van AutoFilter je data filteren op bijvoorbeeld betaaldatum.

Mochten er dwingende redenen zijn om het op deze manier op te zetten, zou je kunnen beginnen met de hele grote 'OK'-procedure op te knippen in kleine stukjes

Bijvoorbeeld:
Code:
If datepay.listindex <15 
     '(optie 1 t/m 15 gekozen (optie 1 heeft listindex 0))
    StoreProcedure1
    Exit Sub
Else
    StoreProcedure2
    Exit Sub
End If

Waarbij je onder StoreProcedure1 je de If...Then statements gebruikt die je nu als een lange lijst hebt staan.

MAAR: ik blijf erbij, volgens mij kan dit ook een stuk minder ingewikkeld. zonder er 28 werkbladen voor nodig te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan