Userform met meerdere Tabbladen geeft error 2110

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prozac1970

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo allemaal!

Ik zit vast... ontzettend vast en ik kom er niet uit. Misschien dat één van jullie mij (de newbe) zou willen helpen?

Project: Word 2003 sjabloon met VBA-script. Bedoeling: Pop-up (formulier) waar je gegevens in kan vullen die vervolgens via bookmarks in het word-document worden neergezet. Userform maakt gebruik van tabbladen. 2 functieknoppen op het formulier [OK] en gegevens worden naar het document geschreven en [SLUIT] en er gebeurt niets met het document.

Tot zover het idee.

De gegevens van het eerste tabblad op het formulier worden netjes naar het document gekopieerd.

De gegevens op het tweede tabblad en volgende geeft een error 2110. Ik Doe iets fout maar weet niet wat. Alle bookmarks staan netjes in het word-document.

Code:
Private Sub cmdBew_Click()
    Dim strTemp As String
    Dim strTemp1 As String
    Dim blnBkmrk As Boolean

'maindocument
ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument

blnBkmrk = False
    txtverdachtenaam.SetFocus
    If txtverdachtenaam.Text <> "" Then
        blnBkmrk = True
        mdSjabloon.InsAtBkMrk "verd8e_naam", txtverdachtenaam.Text
    End If

[COLOR="Lime"]'        txtnaam_vb.SetFocus
'    If txtnaam_vb.Text <> "" Then
 '      blnBkmrk = True
'       mdSjabloon.InsAtBkMrk "naam_vb", txtnaam_vb.Text
 '   End If[/COLOR]

Vanaf het groene gedeelte gaat het mis. Deze gegevens staan op het tweede tabblad van het formulier en worden niet meer meegenomen...

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Als ik niet duidelijk genoeg bent (ben er helemaal niet thuis in VBA), geef dan ook een gilletje...

Bedankt voor jullie tijd en ideeen!

[Added] Mmm, volgens mij moet ik ergens een multipage commando neerzetten?

Laatst bewerkt:
Jammer dat er nog niet gereageerd is op mijn vraag...

Ik zou de vraag graag veranderen in: Wie heeft er voor mij een voorbeeld-code van een multipage met laten we zeggen drie tabbladen?

TNX in advance!

Hallo allemaal!

Ik zit vast... ontzettend vast en ik kom er niet uit. Misschien dat één van jullie mij (de newbe) zou willen helpen?

Project: Word 2003 sjabloon met VBA-script. Bedoeling: Pop-up (formulier) waar je gegevens in kan vullen die vervolgens via bookmarks in het word-document worden neergezet. Userform maakt gebruik van tabbladen. 2 functieknoppen op het formulier [OK] en gegevens worden naar het document geschreven en [SLUIT] en er gebeurt niets met het document.

Tot zover het idee.

De gegevens van het eerste tabblad op het formulier worden netjes naar het document gekopieerd.

De gegevens op het tweede tabblad en volgende geeft een error 2110. Ik Doe iets fout maar weet niet wat. Alle bookmarks staan netjes in het word-document.

Code:
Private Sub cmdBew_Click()
    Dim strTemp As String
    Dim strTemp1 As String
    Dim blnBkmrk As Boolean

'maindocument
ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument

blnBkmrk = False
    txtverdachtenaam.SetFocus
    If txtverdachtenaam.Text <> "" Then
        blnBkmrk = True
        mdSjabloon.InsAtBkMrk "verd8e_naam", txtverdachtenaam.Text
    End If

[COLOR="Lime"]'        txtnaam_vb.SetFocus
'    If txtnaam_vb.Text <> "" Then
 '      blnBkmrk = True
'       mdSjabloon.InsAtBkMrk "naam_vb", txtnaam_vb.Text
 '   End If[/COLOR]

Vanaf het groene gedeelte gaat het mis. Deze gegevens staan op het tweede tabblad van het formulier en worden niet meer meegenomen...

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Als ik niet duidelijk genoeg bent (ben er helemaal niet thuis in VBA), geef dan ook een gilletje...

Bedankt voor jullie tijd en ideeen!

[Added] Mmm, volgens mij moet ik ergens een multipage commando neerzetten?

Is het misschien mogelijk om je document bij te voegen, dat werkt wat makkelijker

Mag ik je het bestand mailen? dat is mss wat makkelijker? Als je wilt dat ik het hier op het forum neerzet kan dat natuurlijk ook... Maar ik ben wat voorzichtig :o

Mag ik je het bestand mailen? dat is mss wat makkelijker? Als je wilt dat ik het hier op het forum neerzet kan dat natuurlijk ook... Maar ik ben wat voorzichtig :o

Je kan me mailen op tazman2586 apestaartje hotmail.com

oplossing

Dit was de uiteindelijke oplossing... TNX 2 elegas:

Dan moet dit het zo'n beetje zijn wat je wilde bereiken. Ik heb eigenlijk zeer weinig gedaan. Je was al aardig op de goede weg, maar je maakte gebruik van de .text property, dit kan je beter niet doen want dan geeft hij de melding dat hij niet de focus heeft of het veld niet meer zichtbaar is o.i.d.

Dit heb je volgens mij geprobeerd op te vangen met .setfocus property, soms wil dat wel een werken maar meestal blijf je deze foutmelding krijgen.

De oplossing voor dit probleem is gewoon .value property te gebruiken.
Ik heb dus alles veranderd in .value property en de setfocus regels verwijdert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan