• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform met meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puntdroad123

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2016
Berichten
30
Hallo,

Heb een opzetje gemaakt waarbij van verschillende projecten gegevens bijgehouden gaan worden.
Nu kan ik voor 1 project per klant alles opslaan, wijzigen en verwijderen. Maar ik kan het nu nog niet voor elkaar krijgen dat ik een 2e project op kan slaan.
Kan iemand mij daar verder mee helpen?

Daarnaast nog een korte vraag. De sub voor het opslaan, leegmaken en vernieuwen van de userform kan deze onder 1 commandbutton gestopt worden. Maak het wat gebruiksvriendelijker.
 

Bijlagen

  • Test Formulier Helpmij 2017-02-22.xlsm
    123,2 KB · Weergaven: 52
Dit ziet eruit als iets dat je veel beter in MSAccess zou kunnen bouwen. Je gebruikt Excel als een databaseje, daar is he tniet geschikt voor.
 
Ok, maar de mensen die het gaan gebruiken hebben op het moment geen access en zijn daar ook niet bekent mee, daarom ben ik in excel aan de slag gegaan.
Het is toch wel mogelijk om de gegevens van verschillende projecten onder elkaar weg te zetten in een excel bestand?
 
Natuurlijk kan dat, maar in Access is dat veel eenvoudiger, vooral omdat het vaak om relationele gegevens gaat.
Is het overigens niet simpeler om gewoon geen tabs te gebruiken en het project als een separate dropdown te hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan