Userform naar tabel en tabel onaanpasbaar maken na afloop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gl3nn1987

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Allereerst de beste wensen iedereen, beetje laat maar dit is toch de eerste officiele werkdag dus mag nog net :D

Ik heb een vraag, ik heb een Word-bestand waarbij bij opening een userform geopend wordt. Hier kan ik perfect afschermen wat wel en niet moet worden ingevuld verplicht, maar na afloop moeten de values naar de tabel geplaatst worden. Nu heb ik nooit met Word-macro's gewerkt dus geen idee hoe ik het vanuit het form op de juiste plaats in Word krijg. In Word staat gewoon een tabel.

Dan nog een 2e, na het vullen van de tabel in Word wil ik dat het formulier niet bewerkt kan worden.

Ga voor het gemak ervan uit dat ik in de userform een naam van iemand opvraag en deze in de 3e kolom 2e rij wil plaatsen.

Dan zou je met DocVariables kunnen werken. Dit zijn vaste variabelen die je in een document kunt zetten, en die hun waarde behouden. Bij het opslaan zet je de formuliergegevens dus in je tabel, en bij het openen van het formulier leest het formulier de variabelen weer uit en zet ze in het formulier. Op die manier kun je gegevens bewerken in je formulier, en opslaan in je document. Dat document hoef je dan alleen te beveiligen, zodat de gebruiker niet in de gegevens kan komen.
Ik zou zeggen: handen uit de mouwen, en een voorbeeldje posten als je er niet uit komt. We gaan natuurlijk geen tijd steken in het bouwen van een formulier dat je a) zelf al hebt gemaakt en b) weten wij toch niet hoe dat er uit ziet.

ik ga daar even op google. docvariables. Dankje voor de tip.

en nee hoor, als ik beetje richting heb denk ik al heel eind te komen. Dat was echt mijn vraag nl welke kant ik dat moest zoeken.

Zo zien we ze graag: zelfwerkzaamheid en leergierig :). Succes dus, en uiteraard helpen we je graag verder als je er niet uit komt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan