Userform op tweede scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb een brief gemaakt waarbij ik voor de gebruiker gebruik maak van een userform. Deze verschijnt bij het starten van de brief. Helaas gebeurt dat op het andere beeldscherm dan waar de brief staat. Is dat aan te passen? Ik heb allang gezocht maar geen werkbaar antwoord gevonden.

Bijlagen

Dat document bevat geen VBA dus ook geen Userform.

Er zitten nogal wat fouten in je code, zoals verkeerde variabele namen en (veel erger) verkeerde verwijzingen. Gebruik om te beginnen bij voorkeur Me. als je verwijst naar een object, dan voorkom je fouten als: Left(Textox1, 1)
Je kunt de positie van je formulier bijvoorbeeld zo instellen:
Code:
Private Sub UserForm_Activate()
    Me.Left = 300
    Me.Top = 300
End Sub
Beetje kort door de bocht, een nettere oplossing (die ik in Access vaak gebruik) is de schermgrootte uitlezen, en dan het formulier daarop centreren. Maar dat is wat meer code :).

Dank je wel Octafish. Het lukt zo wel om het paneel een andere plaats te geven, maar niet om het structureel op het scherm te krijgen waar het Word-document zich bevindt. Ik werk met twee schermen, een met VBA en het andere met het Word-document. Dat zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn dat het paneel, bij het testen, vasthangt aan het scherm met VBA. Ik heb inmiddels 'ontdekt' dat als ik beide vensters op een scherm leg dat het - uiteraard - wel goed gaat. We zullen zien of dit structureel zo is.

Wat betreft foutjes: helemaal juist! Ik heb even snel wat in elkaar geflanst om de werking van het paneel te tonen. Het echte document is veel uitgebreider met allerlei persoonlijke informatie wat niet gedeeld kan worden. Gelukkig werkt alles daar naar behoren, al sluit ik niet uit dat er programmeerslordigheden in zitten. Uiteindelijk heb ik alles maar wat met zelfstudie, met name in Excel, bij elkaar gesprokkeld.

nogmaals dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan