• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform openen d.m.v. dubbel klikken in cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Beste mensen,

Ik ben nog niet zo op de hoogte van userformen en de daarbij behorende componenten, maar zie wel in dat dit enorm makkelijk kan zijn. Nu ben ik bezig om een factuur programma te maken, wat op zich al aardig gelukt is. Nu moet ik vaak het zelfde qua materialen invullen daar wil ik wel vanaf. Ik dacht dat doe ik via een userform maar dan moet je wel weten hoe. Om te beginne wilik graag via een dubbelklik in een cel de userform openen en dan vanuit een combobox de gegevens invullen in diezelfde cel.
Hoe doe ik dat?
In de bijlage staat alles nog wat duidelijker.
Bij voorbaad dank voor de hulp.

Bijlagen

Een eerste kleine aanzet.
In het moduleblad plaatsen.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Not Intersect(Target, Range("B3:B21")) Is Nothing Then Materialen_frm.Show
End Sub
Moet er helaas zo vandoor.
Ik kijk later op de dag wel even weer.

Userform aangepast met enkel een Listbox erop, dubbelklik in de range b3:b21 en dubbelklik daarna op het toe te voegen item op het Userform, zie bestandje

Bijlagen

HSV, ExcelAmateur en E V R,

Bedankt voor jullie snelle reactie in alle gevallen heb ik er wat aan, want het wordt mij allemaal ook wat duidelijker. Mijn voorkeur gaat uit naar de oplossing van E V R omdat die er simpelweg gelikt uit ziet. Nu komt bij mij nog wel een vraag op n.l. kan de gehele inhoud van de geselecteerde regel in de form naar de cel worden weggeschreven? Dat zou nog mooier zijn. Ik weet het misschien vraag ik wel wat veel, maar toch.

Zo zou het kunnen Abel.
Code:
Private Sub ListBox1_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
     With ActiveCell
     .Value = Me.ListBox1.List(ListBox1.ListIndex, 1)
     .Offset(, 1) = Me.ListBox1.List(ListBox1.ListIndex, 2)
     .Offset(, -1) = Me.ListBox1.List(ListBox1.ListIndex, 0)
     End With
    Unload Me
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End Sub

Hallo harry,

Het gaat bijna goed. De waarden van de geselecteerde regel die er nu bij komen worden ie een kolom voor en een kolom na de B-cel geplaatst, mijn bedoeling is eigenlijk dat de waarden als èèn regel in de B-cel komen. Is dat mogelijk?

Ik heb het zelf al voor elkaar gekregen, ik heb de regels met offset aangepast en aan elkaar geplakt en kom zo tot het gewenste resultaat. Ik heb de eerste kolom toch maar weg gelaten.
Nogmaals iedereen hartelijk dank.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan