userform openen na sluiten werkboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

joske13

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Berichten
50
Hallo.

Bij mij op het werk heeft de onderhoudsmonteur een X-aantal bestanden die hij allemaal "los" in een directory heeft staan.
Steeds moet hij apart een bestand openen om enige wijzigingen erin aan te brengen, of om iets op te zoeken.

Ik met mijn Grote mond zei dat ik wel eens ff iets zou maken in Vba, waardoor hij via een menu alle data bij elkaar heeft.

So far, so good...

Alleen als ik een basisbestand heb (werkboek 1 met Userform 1) dan open ik "werkboek 2", waardoor ik genoodzaakt ben om "Userform 1" via "Userform1.hide" te verstoppen, omdat hij anders boven "werkboek 2" komt te staan.
Sluit ik dan "werkboek 2" af, dan wil ik graag "Userform 1" terugzien, maar Excel wil dat niet....:confused:

Iemand bekent met dit "probleem", en zou die dat met mij willen delen??
Ik kom er niet uit. (beginner met ambities :thumb:)

Bij voorbaat dank

Jos
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je toch geen userform voor nodig ?

maak een Excel bestand.
Zet in werkblad 1 in de cellen A1 t/m A 273 de namen van de bestanden die de monteur moet kunnen openen.
Zet in de code van het werkblad dat bij dubbelklikken op een van de cellen die een bestandsnaam bevat dat het bestand van die cel wordt geopend. Als de monteur (of een andere onverlaat) dat bestand sluit is het bestand met de bestandsnamen in kolom A wederom zichtbaar en kan een nieuwe keuze gemaakt worden.

Wil je het dynamisch maken dan zet je in de gebeurtenis workbook_open:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  c0="C:\monteurdirectory\*.xls"
  c1=Dir(c0)
  do until c1=""
    sheets(1).cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1)=c1
    c1=dir
  next
End Sub
 
Bedankt voor de reactie.

Alleen.... wat jij met de vraag "waarom wil je dit met een userform doen?" kan ik jou een antwoord geven.. Idd. dat hoeft niet, maar dat neemt niet weg dat ik niet begrijp waarom het mij niet lukt om een userform te openen vanuit een af te sluiten werkboek.

Ik heb 2 bestanden bijgesloten, waaruit mogelijk een beetje duidelijk wordt wat ik wil, en wat ik niet begrijp..

Bestanden in C:\ff plaatsen, of vba een beetje aanpassen

Jos
 

Bijlagen

  • ff.zip
    33,8 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan