• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter wacco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo,
Ik heb een tabel met gegevens.
Deze gegevens worden ingevuld d.m.v. een userform.
Nu wil ik graag, dat wanneer ik dubbelklik in een rij van de tabel het userform wordt geopend met de gegevens van deze rij.
Zodat het mogelijk wordt om de gegevens aan te passen.
Het openen van het userform met dubbelklik is geen probleem, maar hoe krijg ik hier de juiste gegevens in van de aangeklikte rij ???

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

M.v.g

Je kunt met de "target" de regel uitvinden waarop geclicked is. Je kunt hier de informatie naar het form kopiëren en dan tonen

beste wampier,

Ben nu wat verder gekomen, doordat jij me de goede richting in duwde (target).
Heb het e.e.a. op internet gevonden, wat goed werkt.
Een hele mooie heb ik gevonden op :
http://www.vbaexpress.com/kb/getarticle.php?kb_id=941

Deze heb ik gebruikt, en aangepast.
zo te zien werkt alles goed, maar ik moet nog wat verder testen.
In ieder geval bedankt, voor je reactie.

M.v.g

Tip: maak van je gegevens een excel tabel (Invoegen > Tabel) en gebruik de ingebouwde structuren.
Bijvoorbeeld:
als target.listobject is nothing dan weet je dat er niet in je tabel is gedubbelklikt
de index van de listrow waarin is dubbelgeklikt kun je bepalen met i = target.row - target.listobject.headerrowrange.row
de gegevens die naar je userform moeten staan dan in target.listobject.listrows(i).range
het aantal rijen in de tabel vind je met target.listobject.listrows.count (kan 0 zijn)
etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan