Userform opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevehhm

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Hallo,

Tijdens het maken van een bestand voor interne bestellingen heb ik een userform gemaakt voor het aanmaken van nieuwe artikelen.
Deze werkt helemaal naar behoren echter is er 1 problem.

Bij het opslaan dient er een controle plaats te vinden of alle invulvelden gevuld zijn.
Indien dit niet zo is moet het userform open blijven en kan de aanmaker informatie toevoegen. de reeds ingevulde gegevens moeten blijven staan.
In mijn code geeft hij verschillende message boxen waarna hij alsnog opslaat.

Kunnen jullie zien wat ik en mijn collega niet zien?!

PS: het werkblad is normaliter beveiligd met een wachtwoord. dit dient opgenomen te worden in de code(staat er nu ook in).

Bekijk bijlage Userform.xlsm

maak gebruik van Exit Sub na het tonen van de melding. Anders blijft de code doorlopen.

Beste VenA,

Dit werkt inderdaad. Het probleem is nu wel dat hetzelfde artikel nu meerdere keren toch wordt opgeslagen ondanks een foutmelding. Als er een foutmelding komt mag het artikel dus niet opgeslagen worden.

Heb je hier ook een oplossing voor?

Mvg,

Steve

Je slaat de gegevens eerst op en daarna ga je pas controleren. Lijkt me niet de juiste volgorde.

Beste edmoor,

Inderdaad, nu werkt het wel. Wat slecht dat we dit niet zelf gezien hebben. We hadden eenzelfde oplossing al gemaakt in een andere sheet :rolleyes::eek:

Bedankt in ieder geval.

Mvg,

Steve

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan