• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UserForm printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb een userform gemaakt die ik wil printen. Dit lukt ook wel mbv de volgende code:
Code:
Private Sub overzichtstoringprinten_Click()
overzichtstoringform.PrintForm
End Sub

Maar het probleem is dat de gegevens die geprint worden in een listbox staan. Dus als er veel gegevens staan komt er een schuifbalk te staan waardoor je dus niet alle gegevens kan zien op de printer. Is er een mogelijkheid om de code zo aan te passen dat de listbox zich automatisch aanpast aan het aantal gegevens.
In de bijlage zit een printscrn van de userform

Bijlagen

• printen.JPG
    printen.JPG
    17,3 KB · Weergaven: 69
Weet niet of het lukt, maar probeer eens de Height eigenschap van de ListBox aan te passen.

Wigi

Weet niet of het lukt, maar probeer eens de Height eigenschap van de ListBox aan te passen.

Wigi

Ja, dat zal wel werken als ik de listbox groter maak. Maar als je bijvoorbeeld een lijst van 100 storingen heb, is het onbegonnen werk om dit elke keer met de hand te verstellen. Is er geen code, of andere mogelijkheid om dit automatisch te doen?
Bijvoorbeeld deze gegevens naar een ander werkblad verplaatsen en dat van daaruit worden uitgeprint?

Bijvoorbeeld deze gegevens naar een ander werkblad verplaatsen

Code:
Dim cnt As Integer
    For cnt = 0 To Listbox1.ListCount - 1
        Sheets(""Sheet1").Range("A" & cnt + 1) = Listbox1.List(cnt)
    Next cnt

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan