• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarodxxx

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Om een userform te printen gebruik ik:

Code:
Sub CalamiteitenFormulierPrinten()

'Print Actieve formulier op de Standaard Printer'
    Application.ScreenUpdating = True
    UserForm1.Printform
    Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Dit werkt prima, alleen wil ik graag eerst een preview, zodat ik nog wat kan instellen (vb: aantal x uitprinten etc).

Iemand die weet hoe ik dat kan doen?

Jarod.

Laatst bewerkt:
Zoek in de helpfunctie bij VBA de methode PrintOut op. Hier staat beschreven wat je wilt.

Groeten,

M.

Dit:

Code:
Deze methode drukt het object af.

expressie.PrintOut(From, To, Copies, Preview, ActivePrinter, PrintToFile, Collate, PrToFileName)
expressie      Vereist. Een expressie die een object uit de lijst Van toepassing op als resultaat geeft.

From      Variant, optioneel. Het nummer van de eerste pagina die moet worden afgedrukt. Als dit argument achterwege wordt gelaten, wordt begonnen bij de eerste pagina.

To      Variant, optioneel. Het nummer van de laatste pagina die moet worden afgedrukt. Als dit argument achterwege wordt gelaten, wordt afgedrukt tot en met de laatste pagina.

Copies      Variant, optioneel. Het aantal exemplaren dat moet worden afgedrukt. Als dit argument achterwege wordt gelaten, wordt één exemplaar afgedrukt.

Preview      Variant, optioneel. True als een afdrukvoorbeeld moet worden weergegeven voordat het object wordt afgedrukt. False (of afwezig) als het object onmiddellijk moet worden afgedrukt.

ActivePrinter      Variant, optioneel. Geeft de naam van de actieve printer aan.

PrintToFile      Variant, optioneel. True als naar een bestand moet worden afgedrukt. Als PrToFileName niet is opgegeven, wordt de gebruiker gevraagd de naam van het uitvoerbestand op te geven.

Collate      Variant, optioneel. True als meerdere exemplaren moeten worden verzameld.

PrToFileName      Variant, optioneel. Als PrintToFile is ingesteld op True, kunt u met dit argument de naam opgeven van het bestand waarnaar u wilt afdrukken.

Aanvullende informatie
De 'pagina's' in de beschrijvingen bij From en To hebben betrekking op afgedrukte pagina's en niet op de volledige pagina's in het blad of de werkmap.

Voorbeeld
In het volgende voorbeeld wordt het actieve blad afgedrukt.

ActiveSheet.PrintOut

had ik al opgezocht hoor:D
Kijk een blad uitprinten, dat wist ik al wel:-), alleen nu bij het printen van een userformulier (Userform1)
moet ik het laten afweten helaas.

Uiteraard toch bedankt voor de info:-)

Jarod

euhm

Volgens mij is dit niet helemaal wat ik bedoel?

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen:

- Ik heb een userform voor (vb: userform1).
- Ik druk op een commandbutton (vb printen) op dit zelfde userform
- Ik krijg een printpreview (zoals ook kan van een sheet)
- Nu kan ik nog van alles aanpassen, indeling/aantal keer etc

Code:
Private Sub CommandButtonPrintenUserForm1_Click()

UserForm1.Printform

End Sub

UserForm1.Printform geeft alleen gelijk een printopdracht en dat is niet helemaal de bedoeling. Ik wil ook nog een preview, het aantal keer afdrukken en de printer settings kunnen doen.

Jarod.

Dan gebruik je

Code:
Userform1.PrintPreview

Dan kun je via instellingen en afdrukken in het preview-menu nog van alles aanpassen.

M.

Dan krijg ik, zoals ik zelf ook al geprobeerd had:

Code:
Compileerfout:
Kan de methode of het gegevenslid niet vinden

Dus dat werkt helaas niet:p

Jarod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan