Goedenavond.
Ik heb voor het eerst eens een Function zelf gemaakt. Oja Ja. Het werd wel eens een keertje tijd als zeg ik het zelf.
Ik heb het feitelijk simpel gehouden en gebruikt om rijen te kleuren.
De uitvoering doe ik in de code met bijvoorbeeld:
Daar het wel werkt, maar voor de eerste keer is dat ik dit zelf heb gedaan, heb ik toch een paar kleine vraagjes.
1> Klopt het geheel of pas ik ergens toch iets verkeerds toe?
2> Wat is eigenlijk het voordeel in het gebruik van een function en wanneer pas je dit echt toe?
3> Ik lees hier en daar dat dit in een standaard module thuishoort. Ik heb hem in het betreffende userform geplaatst. Maakt dit wat uit.
4> Is dit ook te gebruiken met een Public Constante. Bijvoorbeeld: Public Const RijGroen As Long = 4
5> Helemaal bovenaan het codeblad heb ik ook nog een declaratie: Dim RKleur As Long staan zodat deze voor het hele userform geldt.
Is dit nog wel nodig of kan dit weg daar de declaratie in de Function staat?
Groet Maarten
Ik heb voor het eerst eens een Function zelf gemaakt. Oja Ja. Het werd wel eens een keertje tijd als zeg ik het zelf.
Ik heb het feitelijk simpel gehouden en gebruikt om rijen te kleuren.
Code:
Private Function RijKleur(RKleur As Long)
Sheets("Gebruikers").Range(Sheets("Gebruikers").Cells(UserRow, 1), Sheets("Gebruikers").Cells(UserRow, 13)) _
.Interior.ColorIndex = RKleur
End Function
De uitvoering doe ik in de code met bijvoorbeeld:
Code:
RijKleur (5)
Daar het wel werkt, maar voor de eerste keer is dat ik dit zelf heb gedaan, heb ik toch een paar kleine vraagjes.
1> Klopt het geheel of pas ik ergens toch iets verkeerds toe?
2> Wat is eigenlijk het voordeel in het gebruik van een function en wanneer pas je dit echt toe?
3> Ik lees hier en daar dat dit in een standaard module thuishoort. Ik heb hem in het betreffende userform geplaatst. Maakt dit wat uit.
4> Is dit ook te gebruiken met een Public Constante. Bijvoorbeeld: Public Const RijGroen As Long = 4
5> Helemaal bovenaan het codeblad heb ik ook nog een declaratie: Dim RKleur As Long staan zodat deze voor het hele userform geldt.
Is dit nog wel nodig of kan dit weg daar de declaratie in de Function staat?
Groet Maarten
Laatst bewerkt: