• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UserForm Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Hallo,

Ik heb in het forum gekeken maar kan de oplossing voor het probleem waar ik tegenaan loop niet vinden.

Ik ben redelijk nieuw met VBA dus wellicht stel ik een hele domme vraag maar ja dan merk ik het wel.

Ik heb een UserForm waarop velden staan. Als het UserForm geopend wordt, worden bepaalde velden ingelezen. (oftewel een bepaalde cel uit een van de tabladen wordt weergegeven)

Dit heb ik gedaan door de volgende formule:
Sheets("DownloadFM").Select
Range("A4").Select
Selection.Copy
txtName.Paste

De waarde wordt alleen niet correct weergegeven. Als de naam Pietersen is komt in het veld te staan Pietersen(met de toevoeging van het harde return teken “¶“) Dat teken dient er echter niet te staan.:evil:

Hoe kan ik dit oplossen ???? Wie kan mij helpen?

Toch nog een klein vraagje als dat mogelijk is.

Het antwoord betreft een text veld maar wat indien het een tijd is of een getal? dient de extentie .text dan gewijzigd te worden?

Om simpel te antwoorden, probeer eens een textbox (txtName) een eigenschap van bijvoorbeeld datum te geven. Dus txtName.Date. Je zult zien dat dit een Error geeft.

Met andere woorden, om iets in een textbox te laten zien, of het nu tekst, datum of weet ik wat voor type gegevens, als je het wilt laten zien is het dus altijd [naam van je textbox].text.

Proberen = leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan