• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel5

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Is het mogelijk en zoja om een Userform in Excel op te roepen maar dat de gebruiker nog wel cellen kan selecteren, zonder eerst weer dit userform af te sluiten.

Als je de eigenschap ShowModal van je userform instelt op False blijft je userform zichtbaar.

te gek
dit werkt.
Nu weer het volgende, ik zou eigelijk willen dat het userform toch nog actief blijft. Het liefste zou ik ook de blauwe balk en kruisje kwijt zijn.
Is dat ook nog mogelijk.

Michel5 zei:
te gek
dit werkt.
Nu weer het volgende, ik zou eigelijk willen dat het userform toch nog actief blijft. Het liefste zou ik ook de blauwe balk en kruisje kwijt zijn.
Is dat ook nog mogelijk.
Ik heb al geprobeerd met behulp van de werkbalk Werkset besturingselementen op het Excelblad een Microsoft Form 2.0 multipage te plaatsen, dit zou voor mij het beste zijn ,maar ik kan de knoppen dan niet meer programeren.

Dat kan wel in VB maar niet in VBA.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat de bedoeling van je programma is.

Ik heb een jpg-bestandje bijgesloten wat je wellicht op een idee brengt. In de A-kolom staan een aantal steden. Als je de userform start en je selecteert een cel dan verschijnt de waarde van die cel op het userform.

Dit geldt voor het GEHELE werkblad. Ik heb uitsluitend de steden neergezet om je een idee te geven.

Laatst bewerkt:
het is mij te doen om een duidelijk invoerscherm te maken, wat altijd in beeld dient te blijven, niet verplaats mag worden etc etc.
heb gauw even een voorbeeldje gemaakt, mijn probleem is dat het er leuk uitziet ,weet echter niet hoe ik bij de programma code van de objecten in het multipage-object moet komen.

Zie bijgaand voorbeeld

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je Ontwerpmodus icoonje staat uit.
Dat is het icoontje met de geodriehoek, liniaal en potloot, links boven.

{edit} ...hé, ik zie wat je bedoeld, vreemd.

Via Alt+F11 kan je de VB Editor starten en kom je ook weer bij de code, maar vreemd blijft het wel hoe excel hier mee omgaat.

Laatst bewerkt:
nee hoor
anders was ik ook niet zover gekomen, misschien dat jij wel bij de code van de knoppen kunt komen, dan zou ik dat graag even weten.

heb inmiddels wel een idee.
Ik geloof dat het een code is die je in VB kunt gebruiken, maar niet in VBA, denk dat ik de vraag verplaats, want als het toch zou kunnen zou het in in een Excel sheet toch wel mooi staan.

In elk geval bedankt voor de moeite allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan