• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarodxxx

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met een testbestand van menu's, misschien dat iemand 't licht wel ziet...

IS TESTBESTAND TOEGEVOEGD

Op Blad "Home" komt een menu (=Userform1) te voorschijn in het bestand met 3 knoppen
Button 1, 2 en Buton naar Page 2

Als ik op Button 1,2 of 3 klik, krijg ik weer een menu (= altijd Userform2)
met button 4 en 5

Nou probeer ik als ik sheets te selecteren op de volgende manier:

klik Button1 -> geeft button 3 en 4 -> klik Button 3 en 4 geven respectievelijk Blad 2 en Blad 3

klik Button2 -> geeft button 3 en 4 -> klik Button 3 en 4 geven respectievelijk Blad 4 en Blad 5

klik Button naar Page2 -> Ga naar Page2 dit schijnt niet te willen?

op Page2:
Klik Button3 -> geeft button 3 en 4 -> klik Button 3 en 4 geven respectievelijk Blad 6 en Blad 7

Kan dit en vooral wie weet dit, want ik kom niet verder helaas!
Volgens mij is het iets met if else?? dat heb ik geprobeerd, alleen kom ik niet verder dan 1 sheet wel en eentje niet:-)

tx

ps: Handig die userforms, maar kunnen ze ook fullscreen (maakt niet uit welke resolutie?)
zonder blad erbij

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Schermresolutie!!! en de rest

Ah!

Super, zo te zien net wat ik nodig had! Nog geen tijd gehad om te bekijken (ik = nog ziek), maar 't lijkt er iig op wat ik zocht bedankt!

Nu het 'extra' menu.
Vraag kan ik me voorstellen bij dit voorbeeld:-)
Het orgineel wordt alleen vele malen groter en dan worden het wel erg veel menu's van hetzelfde overzichtje je hebt namenlijk een knop.
die geeft steeds een nieuwe keuze wil je de tabel of de grafiek, maar afhankelijk van de keuze van een (zijn er veel) eerste knop wel steeds een andere tabel of grafiek.

het tweede menu is dus steeds gelijk alleen met andere verwijzing

Wat ik niet weet, maar dus probeer is iets van:
als commandbutton 1 wordt ingedruk dan menu met verwijzing naar grafiek 1 en 2. als commandbutton 2 wordt ingedruk dan het zelfde 2e menu met een verwijzing naar grafiek 3 en 4 enz....

Is dit mogelijk? cq iets van voorbeeld?

Jarod

Pfffffffff, hier moet ik even los laten.
Denk dat je beter deze vraag kan sluiten en een nieuwe kan beginnen.
Waarin je puur het knoppen probleem naar voren brengt.
Zal zelf ook nog verder voor je zoeken.

Groet,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan