• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform Raadplegen gegevens van het nummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Beste Helpmijers,

Tabblad Mutatietabel
Op dit tabblad worden mutaties/opmerkingen vastgelegd per (WBS) nummer.

Tabblad Raadplegen
Hier zou ik graag zien dat wanneer ik op een WBS-nummer sta en op de knop PEW formulier druk,:

• Alleen de mutaties van dat specifieke WBS-nummer te zien zijn in de userform en per combobox WBS door de vastgelegde gegevens van het WBS nummer kan scrollen/selecteren.

OF als dat lastig is.

• De mutaties gesorteerd zijn per WBS in de WBS-combobox zodat ze op volgorder WBS te scrollen zijn. Het is niet erg als het tabblad Mutatietabel hiervoor gesorteerd moet worden.

Ik hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt.

Bijlagen

Is dit een automatiseringsopdracht die ook degene die het formulier ontworpen heeft had kunnen maken ?

Ehh nee dit heb ik zelf gefabriceerd met google/jatwerk uit andere bestandjes.

Op blad raadplegen wil ik, als ik op een WBS nummer sta - voorbeeld 3100.11. In de userform alleen die regels kunnen selecteren die bij WBS 3100.11 horen:

1702987797363.png

Nu zie ik alles en niet gesorteerd. Andere optie, dat de userform de WBS'en sorteert en opent op de geselecteerde wbs is ook prima.

Voorbeeldbestand - tabblad raadpleeg is niet helemaal correct, hier horen alleen unieke waarde te staan (ben vergeten de dubbelingen weg te halen).
1702988036316.png

Beste Emields,

Ziet er interessant uit, morgen even op mijn gemakt kijken hoe ik deze oplossing kan toepassen op het werkelijk bestand.

Beste Emields, ik loop er tegen aan dat als ik een kolom toevoeg, waar ook lege waardes in kunnen staan, het niet meer lekker werkt. Het lijkt mis te gaan bij het "kopieer - plak" stukje.

1703058934787.png

Als ik een WBS pak waar wel iets staat in deze kolom werkt de macro gewoon nog goed. Nu is het natuurlijk een optie om ervoor te zorgen dat er altijd een 0 in staat maar is er misschien ook een manier dat het met lege kolommen ook werkt?

Ik denk dat het alleen misgaat als je zoekt naar iets wat er niet is.
en aan fotokes hebben we na 15 jaar nog steeds niet veel.
Maak eerst het ontwerp zoals u dat wil en maak dan de code voor de vba,, eerst code schrijven en dan uw ontwerp aanpassen zal niet lukken.

Laatst bewerkt:
Currentregion is een aaneengesloten gebied, daar zul je het moeten zoeken.

Ik denk dat het alleen misgaat als je zoekt naar iets wat er niet is.
en aan fotokes hebben we na 15 jaar nog steeds niet veel.
Maak eerst het ontwerp zoals u dat wil en maak dan de code voor de vba,, eerst code schrijven en dan uw ontwerp aanpassen zal niet lukken.

Bijgaand het bestandje,

Ik heb:
* 1 extra kolom (kolom1) toegevoegd aan de datakolom (sheet mutatietabel)
* 1 tekstvak toegevoegd (t_8) aan de userform
* de code (proberen) aan te passen in de userform voor een extra tekstvak.

Als er in kolom 1 op een wbs ergens iets genoteerd staat gaat het goed, als het een wbs is waar nog niks voor kolom1 ingevoerd is gaat het fout.
De list in userform vult zich wel maar bij regel aanklikken loopt hij fout. Ik denk dat het fout gaat omdat kolom aj een waarde fout geeft die vermoedelijk ontstaat bij:
Code:
With Sheets("Mutatietabel")
    .[aa1].CurrentRegion.ClearContents
    .ListObjects("Mutatie_tabel").Range.AutoFilter Field:=2, Criteria1:=Target.Value
    .ListObjects("Mutatie_tabel").DataBodyRange.SpecialCells(12).Copy .[aa1]
    .ListObjects("Mutatie_tabel").Range.AutoFilter
    PEW_Mutatie_Wijzigen.Show
    .[a1].Select
 End With
End If
End Sub

Bijlagen

of zo, dan hoeft die 0 in kolom(kolom1) niet.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
With Sheets("mutatietabel")
    i = .Range("AA" & Rows.Count).End(xlUp).row
    ListBox1.List = .Range("AA1").Resize(i, 12).Value
    t_0 = Application.Max(.[a:a]) + 1
End With

End Sub

Dankje Emields en Ad1957, hier moet ik een eind mee komen. top.

Emields en Ad, nogmaals hartstikke bedankt voor deze oplossing. Ik zou nog één optie graag hebben en lukt mij zelf niet. Is het mogelijk de list in de userform te sorteren op nieuw naar oud (hoogste volgenummer boven in de listbox 10-1) maar daarna wel weer de mutatietabel terug te zetten van oud naar nieuw (1-10)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan