• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform schuiven zonder nasleep!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
242
Houwdie,
Als ik een userform wil verschuiven omdat het in de weg staat klik ik met de muis op de blauwe balk aan de bovenkant en schuif het weg, dat lukt maar, tijdens het schuiven krijgt het userform een nasleep (Grijs vlak) ter grootte van het userform en de complete ondergrond wordt dan verwijdert.
Is dit op te lossen en zoja, Hoe?:eek:
 
Hallo,

Staat toevallig application.screenupdating op false ??
 
Ja die stond op False en die heb ik nu op True gezet, maar dan opent het userform zich nu niet meer op de juiste sheet maar één sheet verder ook als ik hem een harde aanwijzing geef (volgens mij)
Code:
Private Sub UserForm_Activate()
Sheets(2).Select
Application.ScreenUpdating = True
Hij blijft zich toch openen op Sheet 3!
 
Ja die stond op False en die heb ik nu op True gezet, maar dan opent het userform zich nu niet meer op de juiste sheet maar één sheet verder ook als ik hem een harde aanwijzing geef (volgens mij)
Code:
Private Sub UserForm_Activate()
Sheets(2).Select
Application.ScreenUpdating = True
Hij blijft zich toch openen op Sheet 3!

Staat Sheet3 onderaan in de bladtabs niet op de 2de plaats van links te beginnen tellen?
 
Hallo

Sheets("Tabbladnaam").select

Tabbladnaam is de naam onderaan het blad

Groeten
 
biede antwoorden werken niet (hij blijft naar sheet 3 kijken)
maar wat vreemd blijft volgens mij is:

Dat Application.ScreenUpdating = True of False ermee te maken heeft want door het een andere waarde te geven is het de éne keer Sheet 2 en de andere keer Sheet 3.:confused:
 
Hallo,

True of Flase zorgt er alleen maar voor dat je scherm niet ververst maar dat heeft niets te maken met een sheet selectie.
Post je macro eens, dan kan ik wat meer info ophalen

Groeten
 
Dit zou het moeten zijn::)

Wigi heeft mijn complete bestand dus die zou het moeten kunnen oplossen.
Ik hoop dat hij er even tijd voor wil maken om erin te kijken.

Mocht u met een oplossing kunnen komen dan stel ik dat natuurlijk ook zeer op prijs.

yciejoemeebieleeter.
 

Bijlagen

  • Userform.txt
    1,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Wigi heeft mijn complete bestand dus die zou het moeten kunnen oplossen.
Ik hoop dat hij er even tijd voor wil maken om erin te kijken.

Ik heb ook reeds geantwoord op je mail.

Het antwoord op je 2de vraag staat er ook in.
 
Ja die stond op False en die heb ik nu op True gezet, maar dan opent het userform zich nu niet meer op de juiste sheet maar één sheet verder ook als ik hem een harde aanwijzing geef (volgens mij)
Code:
Private Sub UserForm_Activate()
Sheets(2).Select
Application.ScreenUpdating = True
Hij blijft zich toch openen op Sheet 3!

Het probleempje is dus nog steeds aanwezig en ik hoop dat een ander nog een optie heeft.
 
Ja die stond op False en die heb ik nu op True gezet, maar dan opent het userform zich nu niet meer op de juiste sheet maar één sheet verder ook als ik hem een harde aanwijzing geef (volgens mij)
Code:
Private Sub UserForm_Activate()
Sheets(2).Select
Application.ScreenUpdating = True
Hij blijft zich toch openen op Sheet 3!
Het probleem was tweedelig:
1/ Inderdaad stond Application.ScreenUpdating op False en die heb ik nu dus op True staan.
2/ De macro kijkt naar de laatste aanwijzing in de macro en daar stond Sheet(3).Select.
Ik heb daarna aangegeven dat hij Sheets(2)Select moest nemen waardoor hij dat ook opvolgde.
Mijn probleempje is hierdoor opgelost en sluit ik dit topic dus ook af.
Iedereen wederom :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan